Tworzenie fontów - opis

0

Cześć.
Zrobiłem sobie kiedyś program do wyświetlania dowolnego tekstu w postaci animacji z wykorzystaniem przekształceń afinicznych (IFS). Litery były jednak zbudowane ze zwykłych prostokątów. Chciałbym teraz poprawić ich wygląd, by mogły być zbudowane z owali (np, litera O ma się składać z 2 półokręgów - góra i dół, oraz 2 pionowych kresek).
Pomyślałem, że najlepiej byłoby, gdybym do ich opisu wykorzystywał standard opisu czcionek, jaki stosuje się do opisu liter w fontach TTF lub w systemie TeX.
Czy wie ktoś może, jak takie fonty są opisywane lub może podać namiary na taki opis? Gdybym dowiedział się, jak fonty są opisane wewnętrznie, mógłbym tak zrobić mój program, by opierał się na takim standardzie i potem korzystać z dowolnego z dostępnych fontów, nawet dalekowschodnich.

Z góry dzięki.

0

Zdaje się, że TTF jest tworzone za pomocą (sklejanych) krzywych kubicznych Beziera, tzn ktoś "bawi się" punktami kontrolnymi i jak wyjdzie mu to czego oczekiwał to je sobie zapisuje.

0

Google uciekło? Specyfikacja TTF:
http://developer.apple.com/fonts/TTRefMan/index.html
ale nie jest to rzecz do zrobienia w jeden dzień. ani, obawiam się, nawet miesiąc.
lepiej użyj funkcji systemowych do renderowania tekstu, albo osobnej biblioteki np. FreeType.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1