Algorytm ucieczki dla wież.

0

Witam,

Za zadanie mam zaprojektować algorytm tworzący plan rozłącznych ścieżek, doprowadzających wieże do dowolnej krawędzi szachownicy, dla K wież rozmieszczonych na szachownicy losowo. Plan powinien optymalizować ilość ruchów (ruchów 'szachowych', tj. dozwolonych dla wieży w szachach).
Pomysłów mam wiele. Z wykorzystaniem rang punktów w przestrzeni 2D, bądź z szukaniem optymalnej osi projekcji regularnej w celu wyznaczenia kierunków ruchów. Ale tak na prawdę nie jestem w stanie udowodnić, że którykolwiek z moich pomysłów w ogóle znajdzie plan ścieżek dla każdego układu, dla którego taki plan istnieje.

Złożoność algorytmu powinna mieścić się w asymptotyce wielomianowej.

Ma ktoś może pomysł jak zaprojektować algorytm dla tego problemu, albo do jakiego problemu, zbioru podproblemów go sprowadzić?

Pozdrawiam,
Paweł

0

zdefiniuj: plan rozłącznych ścieżek
Czy to znaczy, że ścieżki nie mogą się przecinać?

0
MarekR22 napisał(a)

zdefiniuj: plan rozłącznych ścieżek
Czy to znaczy, że ścieżki nie mogą się przecinać?

Tak. Nie mogą ani mieć części wspólnych, ani się przecinać. A więc pole, przez które przejdzie wieża "wypada" z "gry".

0

A czy to nie będzie problem podobny do komiwojażera?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1