Algorytm Minimax? Gry deterministyczne.

0

Witam,
mój problem dotyczy doboru algorytmu sterującego podejmowaniem decyzji przez komputer w grach deterministycznych. Dokładniej chodzi mi o grę 4 w rzędzie. Dodam, że programik pisany jest w J2ME na telefon, więc musi to działać szybko. Niestety jedyny algorytm który znam to minimax, ale wydaje się tutaj chlernie wolny i niestety nie na tą platformę. Jest mnie ktoś w stanie nakierować na coś lepszego?
Dzięki :)

0

to powinno ci wystarczyć (w końcu każdy ruch to tylko maksymalnie 7 możliwości). Powinieneś usprawnić algorytm minmax, np:
wykorzystać stałe ruchy początkowe,
uwzględnić to że do jednej pozycji można dojść na parę sposobów (wiec nie musisz wielokrotnie przetwarzać tego samego drzewa).
ogranicz liczbę przewidywanych ruchów do przodu,
przy ograniczonych ruchach możesz również, dawać punkty za pozycję za możliwość ułożenia w przyszłości ciągu 4 w rzędzie
(wygrana jest wtedy punktowana jako nieskończoność - duża wartość).

0

Jeśli algorytm minimax jest za wolny, a rady MarkaR22 nie pomogą, to po prostu musisz przerwać na wyższym poziomie zabawę z drzewem. Wtedy podstawa sukcesu to dobry sposób na liczbowe oszacowanie stanu gry.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0