przechwyt pakietów serwer -> klient

0

Witam,

Próbuje napisać program który będzie sam grał w szachy.

Istnieje serwer za pośrednictwem którego szachiści mogą ze sobą pogrywać. Zasada działania jest następująca. żeby sobie pograć trzeba ściągnąć i zainstalować klienta do gry. informacje na temat naszych ruchów są wysyłane z naszego klienta do serwera a następnie z serwera do klienta naszego przeciwnika i vice versa. chce aby mój program przejął zadanie klienta i to on odbierał informacje o ruchu przeciwnika, podejmował decyzje i wysyłał informacje o swoich posunięciach.

Mam nadzieje że wszystko napisałem w miare zrozumiale.
Strategie gry już mniej więcej mam napisaną.
Mój problem polega na tym, że nie wiem jak przechwycić dane odbierane przez klienta gry oraz jak wysłyłać informacje o moich ruchach to raz (jakie klient używa porty, adres na jaki trzeba wysłać informacje?) . dwa -Czy takie informacje są jakoś szyfrowane, istnieje konieczność posiadania algorytmu szyfrującego? Trzy- czy żeby coś takiego wykonać trzeba posiadać kod źródłowy klienta, i Cztery czy każdy język programowania się do tego nadaje (głównie chodzi o to czy C++ podoła).

Mam nadieje że nie nagmatwałem za bardzo. Licze na to że ktoś sie zainteresuje problemem, jakby były jakieś niejasności co do pytań, to z chęcią odpowiem.

0
  1. sniffer (np. wireshark)
  2. mozliwe, dowiesz sie, jak podgladniesz
  3. raczej nie
  4. w zasadzie tak.
0

3' nie. jesli uda Ci sie rozpracowac protokol komunikacyjny pomiedzy klient-serwer (->sniffing), to mozesz sam napisac programik chocby konsolowy ktory bedzie udawal klienta
4' nie, np. w LUA mozesz miec problem na poczatku z socketami:) w C++ ani zadnym mainstreamowym nie bedzie problemu zadnego

0
  1. Zgodze sie, nie kazdy, np. w AC LOGO moze byc problem ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1