Wszystkie karty dźwiękowe mają kanał sprzężenia zwrotnego (niestety nazywany różnie, ale zwykle o identyfikatorze 0 - zazwyczaj nazywa się Stereo Loopback, Stereo Mix, Stereo Out, itp.). Oznacza to, że mają kanał wejściowy, który nie jest wyprowadzony na zewnątrz, a wewnętrznie jest podłączony do kanału wyjściowego karty.
W Windows dzięki Winapi domyślnie nie nagrywa się dźwięku z określonego kanału, a z aktualnie wybranego kanału (Panel sterowania..).
Wskazówka 1. Jak nauczysz się nagrywać dźwięk choćby z mikrofonu, to wystarczy wcześniej zmienić wybrany kanał nagrywania na zwrotny.
Wskazówka 2. Kanał sprzężenia jest tym samym co właśnie słyszysz w głośnikach i nie umożliwia podmiany sygnału, zatem jeśli karta nie ma wbudowanego procesora dźwięku (EAX, EFX i podobne), pozostaje pisać wirtualny sterownik kary dźwiękowej.
Wskazówka 3. Jeśli karta posiada procesor dźwięku, zapomnij o Winapi, producent do tego udostępnia własne API (często obudowane przez DirectX).