Wiem że była już masa tematów na temat książki o OpenGL jednak są one już stare i nie odpowiadają na moje pytania.
Otóż chcę się nauczyć OpenGL a jestem kompletnie w tym zielony. Wiem, że w internecie można znaleźć więcej materiałów niż w książce ale doszedłem do wniosku, że najpierw nauczę się podstaw z książki a potem będę uzupełniał wiedzę z internetu.
Znalazłem 3 pozycje które mnie zainteresowały:
- OpenGL w praktyce (http://www.btc.pl/?id_prod=4686600)
- Ze spisu treści wydaje się obszerna.
- Stara z 2008 roku
- OpenGL. Programowanie gier (http://helion.pl/ksiazki/opengl-programowanie-gier-kevin-hawkins-dave-astle,prgrop.htm#spis-tresci)
- Opisuje open GL i elementy DirectX (przynajmniej tyle widzę ze spisu treści)
- Przykład jak napisać grę
- Dość obszerna
- Bardzo stara z 2003 roku
- OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V (http://helion.pl/ksiazki/opengl-ksiega-eksperta-wydanie-v-richard-s-wright-jr-nicholas-haemel-graham-se,opglk5.htm#spis-tresci)
- Wydaje się bardzo obszerna
- Opisuje OpenGL pod różnymi systemami operacyjnymi (co mnie w sumie najbardziej interesuje).
- W miarę nowa bo z maja 2011
Dodam jeszcze, że c++ znam na tyle by zrozumieć przykłady z książki, a przerabiał książkę i pisał programy będę w pascalu (Lazarus). Czy nie będzie to problemem w nauczeniu się OpenGL? I która książka była by odpowiednia dla mnie? Nie ukrywam, że chciałbym pisać gry. Jeszcze jak ktoś by był uprzejmy to mógłby polecić książkę na temat fizyki w grach/programach.