Mój program ładuje dużą liczbę bitmap.
Zależy mi, żeby te bitmapy nie mogły być( w prosty sposób) zmienione przez "użyszkodnika",
dlatego nie chce zamieszczać po prostu plików .bmp w folderze z aplikacją.
Pomyślałem, że zrobię to przez resources, ale wtedy .exe robi się poważnie spasiony. Chiciałbym się dowiedzieć jakie są jeszcze inne sposoby, żeby rozwiązać taki problem. np. w grach często nie ma się dostępu do tekstur, ale siedzą gdzieś w zewnętrznych plikach.
0
0
Spakowane? chodzi po prostu, żeby resource wsadzić do DLL'ki. Czy jakoś jeszcze da się to spakować, zeby mniej miejsca zajmowało?
0
dlatego nie chce zamieszczać po prostu plików .bmp w folderze z aplikacją.
Bitmapy możesz trzymać jako PNG albo JPG w resource'ach, plik będzie mniejszy (choć trochę skomplikuje się ładowanie bitmapy, ale coś za coś...)
0
Azarien napisał(a):
dlatego nie chce zamieszczać po prostu plików .bmp w folderze z aplikacją.
Bitmapy możesz trzymać jako PNG albo JPG w resource'ach, plik będzie mniejszy (choć trochę skomplikuje się ładowanie bitmapy, ale coś za coś...)
To może być bardzo proste używając SFML Image :) - http://www.sfml-dev.org/documentation/2.0/classsf_1_1Image.php
Najpierw metoda loadFromMemory, a potem getPixelsPtr.