Gry, silniki, programy jaki język?

0

Witam jestem nowy w świecie programowania jednak czuje, że to to co bym chciał robić.

Przeglądam sieć od 2 dni i znalazłem kupę języków co dziwne każdy jest równie dobrze polecany.

Są jakieś kombajny do wszystkiego? Z dobrym zapleczem i przyszłością? Żeby można było w nich pisać gry (rpg, mmorpg) ale też zwykłe programy biurowe.

Z całej kupy największą pule poleceń miały: c++ (przestarzały?), c# (frameworki tak często dodawane że idzie się pogubić WF,WPF, (WSA(XAML)), Pyhton/Ruby?

Nie precyzuje platformy ponieważ to się zbyt szybko zmienia. Stacjonarki przeganiają konsole a konsole wyprzedzają PCty.

0

Jak na razie nie ma jednego języka, który królowałby we wszystkich dziedzinach.

Duże gry zwykle klepie się w C++, gdyż C++ jest generalnie oszczędny pamięciowo dzięki temu, że ma się większy wpływ na to co siedzi w pamięci. Dodatkowo nie ma niedeterministycznych lagów związanych z działaniem garbage collectora - przy regularnych lagach na np 1/5s granie w np FPSy (szczególnie w trybie multi) jest praktycznie niemożliwe. Ponadto też dochodzi wydajność - C/ C++ ma o tyle przewagę nad C# i Javą, że daje dostęp do niskopoziomowych optymalizacji, które czasem mogą kilkukrotnie przyspieszyć pewne algorytmy.

Programy biurowe? Niewiele jest ofert pracy do pisania aplikacji biurowych, jeśli już to np pisanie aplikacji na Androida lub tworzenie stron internetowych. Ludzie wolą mieć jak najwięcej w przeglądarce.

Najpewniejszy sposób na zarobienie relatywnie dobrych pieniędzy to nauczenie się Javy lub C# i zatrudnienie się w korporacji tworzącej wielkie biznesowe krowy (tzn wielkie systemy z milionem use case'ów).

0

jeżeli chodzi o np strzelanki to c++ na pewno ma ogromną przewagę na językami z gc. Z kolei gierki mniejsze mogą być spokojnie pisane w C#/Java/Flash/HTML5, liczba konfiguracji jest dowolna praktycznie, i zależy np. od tego czy to desktop czy multi, klient - klient, klient - server itd.
Jak Wibowit, wspomniał jak chesz się uczyć języka który przyda się nie tylko w grach ale i w biznesowych apkach to faktycznie Java lub C#. Jak chcesz szybko zobaczyć efekty i nie zgłębiać się od razu w szczegóły samego programowania (które w końcu trzeba opanować) to możesz sobie poczytać o Unity Engine i kodować w C# i z czasem dodawać coraz bardziej zamotane ficzery. Jednak takie podejście może mieć dość zgubne rezultaty, możesz zacząć myśleć że gry/programowanie to głównie wyklikiwanie atrybutów, a kodować to tylko jakieś sporadyczne rzeczy.

Poczytaj też blogi/strony producentów gier, np jeśli chodzi o przeglądarkowe to Wooga, Zynga.

0
googlaminic napisał(a):

Są jakieś kombajny do wszystkiego? Z dobrym zapleczem i przyszłością? Żeby można było w nich pisać gry (rpg, mmorpg) ale też zwykłe programy biurowe.

A może ty tak naprawdę nie chcesz programować, tylko chcesz robić gry? Próbowałeś zająć się moddingiem? Polecam edytor do Skyrima.

0

Obecnie przy dużych produkcjach programiści stanowią niewielki procent całego zespołu. Większość pracy to tworzenie zawartości: czyli graficy, graficy, dźwiękowcy, projektanci gry.
Weź byle jaką grę i zobacz kto się pojawia w Credits'ach.
Jeśli ktoś zostaje programistą to szansa, że będzie pracował przy "pasieniu wielkich biznesowych krów", jest bardzo bardzo duża. Zapotrzebowanie na programistów w działach informatyki nie związanych z grami jest znacznie większe.
Chcę przez to powiedzieć, że jeśli ktoś chce się zająć grami to bycie programistą wcale nie jest najprostszym sposobem realizacji tego celu.

0
MarekR22 napisał(a):

Chcę przez to powiedzieć, że jeśli ktoś chce się zająć grami to bycie programistą wcale nie jest najprostszym sposobem realizacji tego celu.

To zależy, czy chce robić gry według własnego pomysłu, czy według czyjegoś pomysłu ;)

googlaminic napisał(a):

Z całej kupy największą pule poleceń miały: c++ (przestarzały?), c# (frameworki tak często dodawane że idzie się pogubić WF,WPF, (WSA(XAML)), Pyhton/Ruby?

Ja bym stawiał na Pythona, bardzo uniwersalny język. Ale jak wspominali poprzednicy, języki z gc bardziej się nadadzą do mniej złożonych gier, bo nie musisz się wtedy zbytnio martwić o optymalizację kodu.

0
Spine napisał(a):
MarekR22 napisał(a):

Chcę przez to powiedzieć, że jeśli ktoś chce się zająć grami to bycie programistą wcale nie jest najprostszym sposobem realizacji tego celu.

To zależy, czy chce robić gry według własnego pomysłu, czy według czyjegoś pomysłu ;)

To prawda, programiści zazwyczaj mają najmniej do powiedzenia w sprawie pomysłów na gry.

0

Zależy jak mierzysz, ale na początku zajmij się Unity 3d, i programowaniem. Masz do wyboru tam C# , Boo lub Javascript.
Fajne produkcje spod tego silnika wychodzą:
http://unity3d.com/gallery/made-with-unity/game-list

Na początek to jest dobre, ale wiadomo... jest to koszt wydajności.

Język programowania to tylko narzędzie, często jest tak że będziesz pisać nie w swoim ulubionym języku - z powodu takiego , że platofrma, na którą będziesz pisać aplikacje, nie wspiera danego języka (np. jeśli piszesz dla androida aplikacje, to masz do wyboru Java i C++ , w którym jest mało przykładu i słaba dokumentacja, o innych możesz zapomnieć)

0

Masz kupę możliwości. Dobrą wydaję się c# możesz kodzic gry i "biznesowe krowy":d np. c# + xna, directx

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1