Tworzenie grafiki w gier w kodzie?

0

Czy tworząc grafikę w grze najczęściej używają grafiki zewnętrznej? Czy tworzą grafikę poprzez kod?

0

jeśli uda ci się stworzyć obraz np taki jak monaliza w kodzie to gratuluje. Jest to oczywiście możliwe tyle że musiałbyś znać wartości RGB każdego piksela obrazu.

0

Używa się zewnętrznych edytorów za równo do grafiki 2D (tekstury, sprite'y) jak i do modelowania figur 3D.

0
ubuntuser napisał(a):

Używa się zewnętrznych edytorów za równo do grafiki 2D (tekstury, sprite'y) jak i do modelowania figur 3D.

Mógłbyś pokazać mi taki edytor? Np. Sposób utworzenia postaci do grafiki 2d. Obojętnie jakiej.

0

Ołówek, kartka, kredka, tablet, Photoshop.

0

tablet? Jaki tablet? Ipad? :)

A powiedzcie mi, mając obrazek, to rysując ją, muszę pipsel za pikselem?

0
Laiwer napisał(a):

Mógłbyś pokazać mi taki edytor? Np. Sposób utworzenia postaci do grafiki 2d. Obojętnie jakiej.

ale dziwne pytania zadajesz.
Grafikę do gier 2d robisz np. w gimpie, photoshopie, czy gdziekolwiek, chodząca postać np. składa się z kilku klatek (kilku obrazków), gdzie noga powoli się przesuwa/podnosi i z tego animację se robisz. A obiekty stałe np. domy, to wystarczy ci jeden obrazek narysowany w gimpie, czy gdzieś i tyle.

A grafikę 3d robisz np. w 3ds max, blender lub w jakimkolwiek innym programie do grafiki 3d (ale tekstury na obiekty 3d robisz w photoshopie, gimpie, czy czym tam chcesz. Darmowe tekstury są w necie, ale możesz też zdjęcie aparatem walnąć i wyciąć sobie np. fragment muru tak by ładnie wyglądał na modelu 3d).

Nic więcej nie wiem, bo nie siedzę w tym więc ci nie powiem, czy trudno animować postać, czy łatwo mają np. 4 obrazki (4 fazy) drzewa kołyszącego się na wietrze.

//edited
wtf? co pixel po pixelu? po co robić coś pixel po pixelu? W pixelartową grę się bawisz? rysujesz tak jak ci się podoba, czyli najczęściej zwyczajnie, tak jak w przedszkolu rysowałeś ołówkiem postać. No chyba, że cię nie zrozumiałem.

0
Laiwer napisał(a):

tablet? Jaki tablet? Ipad? :)

Tylko dla hardcorowych wyznawców Jobsa, reszta wybierze coś przeznaczonego właśnie do robienia grafiki np któryś z modeli WACOM-a. Zresztą generalnie to rysuje się rysikiem a nie palcem (dużo większa precyzja, kreskami szerokości palca za dużo nie narysujesz).

0

Czy tworzą grafikę poprzez kod?
To też się zdarza, zwłaszcza nie w grach tylko tzw. intrach, gdzie cały exek zajmuje np. 4 kB albo jeszcze mniej,
ale normalnie to grafika jest rysowana np. w Photoshopie albo odręcznie.

0

A powiedzcie mi, mając obrazek, to rysując ją, muszę pipsel za pikselem?

Używałeś kiedyś jakiegoś edytora oprócz Painta? :|
Chyba, że chodziło o to, że masz obrazek wczytany do pamięci i chcesz go narysować...

0

Są dwie możliwości. Albo to trollowa prowokacja albo kolega ma 10 lat. A tak odpowiadając na post sig-a w ramach ciekawostki można zapoznać się na przykład z takim panem jak goro fujita, który klepie wyśmienite speedpaintingi na iphonie chyba i to właśnie za pomocą palców. Ech, gdyby był chociaż jeden tablet na którym da się poważnie rysować to zabiłbym węża w kieszeni ale nie ma (co tak na marginesie dziwi mnie. Taki WACOM powinien mieć odpowiednie technologie).

3
sig napisał(a):
Laiwer napisał(a):

tablet? Jaki tablet? Ipad? :)

Tylko dla hardcorowych wyznawców Jobsa, reszta wybierze coś przeznaczonego właśnie do robienia grafiki np któryś z modeli WACOM-a. Zresztą generalnie to rysuje się rysikiem a nie palcem (dużo większa precyzja, kreskami szerokości palca za dużo nie narysujesz).

Nie zrozumieliście :) Kiedyś pojęcie tablet było używane w odniesieniu do urządzeń dzięki którym można odręcznie rysować coś na kompie. Teraz dla zwykłych ludzi tablet to właśnie twory typu iPad i tak właśnie zrozumiał to @Laiwer :D

0

co do generowania w realu to polecam zapoznanie się z demosceną o czym wspomniał już wyżej @Azarien

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1