Może trochę przydługi wstęp będzie ale to mój pierwszy post tutaj i jeszcze nie ogarniam wszystkich zasad tego forum.
Piszę grę dla dwóch osób. Gra turowa i dobrze by było gdyby gracze nie widzieli swoich ruchów więc opcja "hot seats" odpada. Zostaje mi tylko przesyłanie danych przez sieć. Żeby uprościć działanie gry założymy że będą to szachy (oczywiście szachy to nie są, co można wywnioskować chociażby z tego że gracze nie powinni widzieć swoich ruchów).
Mamy mapę podzieloną na pola i pionki na mapie na odpowiednich polach. Pierwszy gracz wykonuje ruch i po zakończeniu ruchu chcę, żeby dane z mapy były przesłane do drugiego gracza, następnie on wykona ruch i uaktualnione dane z mapy były wysłane z powrotem do gracza numer 1.
Wybrałem kompilator FPC i to co chce napisać to jest raczej trolling niż programowanie bo do rysowania używam WinGraph znalezionego na necie a grafika to nic innego jak rysowanie bitmap z 256-bitowego obrazka bmp a nie żadne opengl czy directx. Więc jak już troluje to troluje na całego i tu pojawia się moja prośba: Czy ktoś z forumowiczów był by tak miły i opisał unit Sockets wraz z prostymi krótkimi przykładowymi programami? Jak nawiązać połączenie? Jak przesłać dane? Czy muszę przesyłać tylko stringi czy mogą to być dane typu Byte lub całe tablice? Czy jest limit wielkości przesłanych danych? W internecie tego szukałem ale nie mogłem znaleźć opisu "dla idiotów" z przykładowymi prostymi programami. Bardzo bym był wdzięczy za pomoc.