Japer napisał(a)
Później jakiś nienormalny użytkownik usunie dane z mema i koniec gry.
Możesz skorzystać z komponentu z klasy TMemo
, bo raczej TRichEdit
odpada (jedyne, co do konsoli będzie pasowało to koloranie składni); Ustaw tak, jak Ci podpowiada @123 właściwość ReadOnly
na True
, wtedy nic nie da się usunąć (z poziomu użytkowanika), a w zdarzeniach OnKeyDown
i OnKeyUp
rozpoznaj i oprogramuj poszczególne klawisze;
To jest jedno rozwiązanie, jeżeli chcesz mieć konsolę w oknie z innymi kontrolkami, a jeżeli ma to być tylko pole z tekstem, to napisz aplikację konsolową i problem dowolnego usuwania tekstu odpadnie;
@ Z komponentami z klas TMemo
i TRichEdit
jest problem, mianowicie nie wyświetlisz w nich tak łatwo tekstu z aplikacji, które uruchomisz w trybie tekstowym; Np. jeśli chciałbyś przedstawić wynik działania programu UPX
- w tych komponentach tak łatwo nie będzie; Mając komponent konsoli było by prosto, a tak to trzeba kombinować; No chyba, że nie będziesz chciał wykonywać aplikacji konsolowych, wtedy wystarczy jeden z powyższych;