Jaki najlepszy algorytm dla rozwiązania problemu takiej gry?

0

Witam!
W poprzednim semestrze jako projekt z programowania zrobiłem grę na wzór spadających kulek (poglądowy screen zasady gdy w załączniku - punkty zdobywa się za zbicie jak największych skupisk kulek tego samego koloru sąsiadujących w pionie lub poziomie - zbicie wszystkich kulek oznacza przyznanie sporej premii punktowej).
W tym semestrze zaproponowano mi stworzenie metod umożliwiających rozwiązanie tej gry.
I tutaj pojawia się problem. Myślałem nad stworzeniem drzewa gry oraz przeszukanie jego liści, odszukanie najlepszego wyniku oraz przejście od wyszukanego liścia do korzenia, jednak takie drzewo gry jest zbyt duże i czasochłonne do wygenerowania. Czy ktoś miałby pomysł na sposób wyszukania najlepszego rozwiązania, albo przynajmniej rozwiązania lepszego niż wyszukałby przeciętny gracz ;).

0

Nie wiem jak inni, ale ja nie rozumiem zasad tej gry. Co właściwie robi w niej uzytkownik? Jak "zbija" te kulki ze sobą? Skąd się te kulki biorą?

0

Użytkownik dostaje wygenerowaną losowo planszę np 20 kolumn na 15 wierszy. Wypełniona jest ona różnokolorowymi kulkami. Punkty zdobywa się zbijając kule (tzn klikając w skupisko kul (więcej niż jedna kula w skupisku), im więcej kul w skupisku tym więcej punktów zdobywa się jednym ruchem np. za 5 kul w skupisku otrzyma się 55 punktów, za 8kul w skupisku => 88punktów. Po zbiciu skupiska, kule powyżej opadają w dół jak z resztą pokazane jest w załączniku. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów.
Dodam, iż gra działa bez zarzutu. Strukturą przechowującą stan gry jest lista powiązana (zgodnie z życzeniem prowadzącego).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1