Jaki silnik do gry (2d/3d) C++

0

Witam,

mam prośbę, czy ktoś jest w stanie mi polecić darmowy oraz w miarę prosty do nauczenia silnik gier. Nie wiem jeszcze czy chciałbym tworzyć gry 2d lub 3d wszystko to zależy od tego jakiego silnika będę w stanie się szybko nauczyć.

Dobrze by było, aby były następujące możliwości:

  • wczytywania obiektów dla gier 3d stworzonych przy pomocy 3ds max,
  • wczytywanie dźwięków,
  • obsługa kolizji obiektów,
  • prosta obsługa animacji (opcja),
  • zarządzanie widokiem kamery (opcja).

Przy podawaniu przykładów z chęcią bym się dowiedział, dlaczego polecacie akurat ten konkretny silnik.

0

Do C++ to niestety raczej słabo z tym,ale do C# masz bardzo dobre Unity 3D.

0

Łatwy jest Irrlicht, z tego co pamiętam to chyba ma kolizję.

1

Taa. Licytujmy się.

Do Java: JMonkeyEngine: http://jmonkeyengine.com/engine/

Do C++: OGRE, Irrlicht Engine, pod koniec roku ma zostać wydany id Tech 4 (silnik Dooma 3) na GPL.

Z tym, że spełniające wymagania to będzie pewnie Irrlicht Engine.

Jako, że moja wiedza na temat silników jest znikoma, to polecam stronę: http://warsztat.gd/

0

PS. Mój post był odpowiedzią do postu MasterBLB.

0

Irrlicht ma kolizje, ale nieco ubogą. Sam silnik dość prosty w nauce.

Jednak nieco trudniejszy OGRE to spełnienie twoich marzeń. Silnik renderujący OGL/DX9, NVIDIA Cg, fizyka Newton Physics, ładowanie plików bsp. Są exportery obiektów do formatu OGRE dla popularnych programów graficznych: 3ds max, blender, maya itd.

1

OGRE jest potężny, ale na początek nie idzie go ogarnąć. Trzeba pierw coś prostszego ala Irrlicht, potem przebrnąć dokładnie po kolei OGRE'a.

0

@MasterBLB:
Ok, rozumiem. C# jest super językiem, ale w aplikacjach biznesowych. Niestety w grach przyda się bardziej sensowne zarządzanie pamięcią niż Garbage Collector. Poza tym większość silników do gier jest w cpp.

@Razi91
Dzięki za ogólne podsumowanie Ogre'a. Dzięki Tobie zdecydowałem się właśnie na ten silnik. Wygooglałem kilka tutoriali i uznałem, że nie jest źle i dam sobie radę :P

0

Właśnie ja za C# nie przepadam-rzecz ino w tym,że próbowałem różnych rzeczy do tej pory i dopiero Unity okazało się być strawnie napisane i co ważniejsze udokumentowane.No ale,może faktycznie przez te 3 lata to tam z dokumentacją Ogra3D coś do przodu poszło.

0

Tu jest przydatne zestawienie:
http://gamedev.stackexchange.com/questions/21/easy-to-use-cross-platform-3d-engines-for-c-game-development

A jeśli już tak ma być darmowo to może Blender? http://www.blender.org/

BTW, UDK jest też darmowe - dopóki nie zrobisz na tym kasy: http://www.udk.com/

0
dev napisał(a)

@MasterBLB:
Ok, rozumiem. C# jest super językiem, ale w aplikacjach biznesowych. Niestety w grach przyda się bardziej sensowne zarządzanie pamięcią niż Garbage Collector. Poza tym większość silników do gier jest w cpp.

Jak nie piszesz bardzo wymagających gier, to garbage collector Ci nie przeszkadza. Jest silnik Panda 3D dla języka Python, jest również biblioteka pygame (głównie do gier 2D).

Przykładowo moja gra z użyciem pygame+pyopengl: http://www.jason.gd/str/pokaz/Too_Many_Troopers_2

Przykład z Pandą 3D: http://www.jason.gd/str/pokaz/Praca_dyplomowa - fakt, tej nie przetestujesz, ale to działa płynnie na moim ponad 2-letnim lapku ze zintegrowaną grafiką Intel X3100 i prockiem Core 2 Duo 1.8GHz.

C# ponoć nawet szybciej działa, to nie obawiałbym się od gc.

0

no irrlicht a jak chcesz coś płatnego to unreal

3

title

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1