Witam.
Chce napisac program w Delphi(lazarus) do malowania (taki paint ). Jednak mam problem z wybraniem najlepszej koncepcji tego programu. Chodzi o to aby kazda kreska/ksztalt byl rysowany na osobnej bitmapie tak aby bitmapa byla przezroczysta i widac byloby bitmapy pod nia jak rowniez musi byc mozliwe cofniecie zmian. Czytalem troche o layerach graphics32, ale nie do konca rozumiem zasade dziala takich warstw. Myslalem rowniez o tym, aby kazdy punkt zostal zapisywany w momencie rysowania w tablicy, a w momencie kiedy chce "cofnac" punkty sa usuwane.
Jakies sugestie?
Pozdrawiam.
Na wstępie to takie zapisywanie w tablicy to będzie zajmować wielkie ilości pamięci, ale nie mówię że to zły pomysł zle sam pomyśl tablica o rozmiarze [x][y][v]:=c - x to szerokość, y - wysokość, v - to warstwa, c to kolor przypisany do pozycji
i np rysunek o rozmiarze 800x600 będzie trochę zajmował, no i komputer jeszcze będzie musiał przerobić gui twojego programu, a rysowanie tego będzie trwało (zależy jak będziesz to rysował). Ale jak nie masz opanowanego D to odpuść sobie...
Czy ja wiem czy to konkurencja, kox pisze to w dziale Delphi (Lazur na Linuxie) więc podejrzewam że o c to on nie ma pojęcia ;]
ale zgadzam się lepiej napisać to w C#, ale też po co pisać coś co już istnieje i jest na wysokim poziomie (GIMP).
a jakby zaprzegnąć do tego opengl?
maxtor napisał(a)
to będzie konkurencja dla polaczka - ale lepiej i łatwiej było by to napisać w C#.
Mozesz mi napisac w jaki sposob napisalbys to w C#?
Tak samo jak w każdym innym języku.
Najpierw projektujesz aplikację ogólnie, a potem precyzujesz projekt pod wybrane technologie. Następnie możesz rozpocząć implementację.
BTW. szkoda wynajdywać koło od nowa, zwłaszcza kiedy to i tak będzie mniej zaawansowane niż GIMP. Lepiej tworzyć nowe rozwiązania. Napisz chociażby skrypt do GIMP'a jak Ci się nudzi...
Z C# znam tylko teorię ;]
a co co C++ to się uczę dopiero ;]
DirectX jest 9+ jest wydajniejszy od OpenGL...
Spine napisał(a)
Tak samo jak w każdym innym języku.
Najpierw projektujesz aplikację ogólnie, a potem precyzujesz projekt pod wybrane technologie. Następnie możesz rozpocząć implementację.
BTW. szkoda wynajdywać koło od nowa, zwłaszcza kiedy to i tak będzie mniej zaawansowane niż GIMP. Lepiej tworzyć nowe rozwiązania. Napisz chociażby skrypt do GIMP'a jak Ci się nudzi...
Z całym szacunkiem. Jeżeli chce zrobić swojego GIMP'a to co w tym złego? Nigdy nie robiłeś programu, który już ktoś zrobił?