Nagły Zryw 84562 (Arena Shooter)

0

Jesteś ciekawy jaki, wręcz geometryczny postęp zrobiłem od czasu wykreowania swej pierwszej gry- Nieznanego?
Sprawdź więc Nagły Zryw 84562! Gameplay:

if (Pokaż_więcej(”http://www.youtube.com/watch?v=MFcciNKZFCc”) /== true/)
Informacje_Konfiguracja_Błędy_Sterowanie_Zasady_Pobieranie_Ciekawostki_Aktualizacje();

1

"Program przestał działać".
Winę za to ponosi jak mniemam wątek, a w sumie jego brak. Zrób to tak by program się nie wywalał i wyglądał jakby się zwiesił. Wystarczy zrobić operacje w wątku.

0

Eee...ja dobrze widzę? Konsola? Weź zmień interfejs na jakiś graficzny - choćby najprostszy.

0
polaczek17 napisał(a)

"Program przestał działać".
Winę za to ponosi jak mniemam wątek, a w sumie jego brak. Zrób to tak by program się nie wywalał i wyglądał jakby się zwiesił. Wystarczy zrobić operacje w wątku.

Bardzo dziękuję za troskę. Napisałem pewien czas temu (chyba był to początek sierpnia) plan dnia, na którym nauczyłem się podstaw obsługi wektorów, zapisu, odczytu do plików, wyszukiwania, blabla. Dla wygody (mniej pisania) używałem wszędzie \n jako przejście do nowej linii zamiast endl. Sytuacja była identyczna jak w przypadku tej gry. Po poprawie \n na endl problem zniknął, a ja przepełniony dumą zakończyłem wreszcie całość, bez żadnych widocznych błędów. Doczytałem o tym w książce Nicolai'a M. Josuttis'a, C++. Programowanie zorientowane obiektowo. Vademecum profesjonalisty. Gdyby ta metoda nie poskutkowała- rozumiem, że służysz mi pomocą?

Sarrus napisał(a)

Eee...ja dobrze widzę? Konsola? Weź zmień interfejs na jakiś graficzny - choćby najprostszy.

To w takim razie proszę o propozycje (weź pod uwagę, że jeszcze nie umiem programować obiektowo, a wskaźniki ledwo liznąłem).
Generalnie to piszę w poprawionym C (C++), ale nie korzystam jeszcze z zalet obiektowości.

2
CPPdotCowboj napisał(a)

Generalnie to piszę w poprawionym C (C++)

C++ to zjeb*** C, a nie poprawione. A najlepiej po prostu przyjąć do wiadomości, że to dwa odrębne języki.

0

fajny pomysł, ale interfejs jak ze średniowiecza.

0
somekind napisał(a)
CPPdotCowboj napisał(a)

Generalnie to piszę w poprawionym C (C++)

C++ to zjeb*** C, a nie poprawione. A najlepiej po prostu przyjąć do wiadomości, że to dwa odrębne języki.

Wybrałem C++ i będę się go trzymać choć nie wiem co, przynajmniej na razie. Na pewno lepszy jest niż Pascal, nawet z pkt. widzenia zupełnego newbie, jakim całkiem niedawno byłem (zacząłem naukę programowania w lutym obecnego roku).

ŁF napisał(a)

fajny pomysł, ale interfejs jak ze średniowiecza.

Bardzo dziękuję za powrócenie na prawidłowy kierunek dyskusji, i oczywiście za częściowo pochlebną opinię.

0

Pobrałem wersję bez dźwięku. Absolutnie niegrywalne, dzieją się cuda i kaszka na ekranie, począwszy już od menu, nawet nie dotykając gry jako takiej - a gdy się ją uruchomi to się nie rozumie kompletnie co się dzieje. Aż specjalnie stworzyłem ten oto kilkunastosekundowy filmik: http://trash.ktos.info/naglyzryw.avi (ok. 500 KB, MPEG4).

0
CPPdotCowboj napisał(a)
Sarrus napisał(a)

Eee...ja dobrze widzę? Konsola? Weź zmień interfejs na jakiś graficzny - choćby najprostszy.

To w takim razie proszę o propozycje (weź pod uwagę, że jeszcze nie umiem programować obiektowo, a wskaźniki ledwo liznąłem).
Generalnie to piszę w poprawionym C (C++), ale nie korzystam jeszcze z zalet obiektowości.

Żeby sprawa była jasna. Ja tu nie kpię, nie wywyższam, nie poniżam - nic z tych rzeczy. Chodzi mi o to, że konsola jest generalnie do wypisywania tekstu i tego powinniśmy się trzymać. Chcesz programować - fajnie, uważam, że dobrze sobie radzisz. Chcesz pisać gry - świetnie, jesteś na dobrej drodze, ale pamiętaj, że nie od razu Rzym zbudowano. Obierz sobie jakieś mniejsze cele, które mogą spokojnie działać w konsoli i opanuj programowanie obiektowe. Wtenczas łatwiej wejdziesz w biblioteki takie jak SDL czy QT, potem może OpenGL czy DirectX

0
Ktos napisał(a)

Pobrałem wersję bez dźwięku. Absolutnie niegrywalne, dzieją się cuda i kaszka na ekranie, począwszy już od menu, nawet nie dotykając gry jako takiej - a gdy się ją uruchomi to się nie rozumie kompletnie co się dzieje. Aż specjalnie stworzyłem ten oto kilkunastosekundowy filmik: http://trash.ktos.info/naglyzryw.avi (ok. 500 KB, MPEG4).

Czy przeczytałeś co widnieje pod ***Konfiguracja***?

Sarrus napisał(a)

Żeby sprawa była jasna. Ja tu nie kpię, nie wywyższam, nie poniżam - nic z tych rzeczy. Chodzi mi o to, że konsola jest generalnie do wypisywania tekstu i tego powinniśmy się trzymać. Chcesz programować - fajnie, uważam, że dobrze sobie radzisz. Chcesz pisać gry - świetnie, jesteś na dobrej drodze, ale pamiętaj, że nie od razu Rzym zbudowano. Obierz sobie jakieś mniejsze cele, które mogą spokojnie działać w konsoli i opanuj programowanie obiektowe. Wtenczas łatwiej wejdziesz w biblioteki takie jak SDL czy QT, potem może OpenGL czy DirectX

Widzę, że rozpocząłeś na nowo temat języków ;) Aha, i zapomniałeś wymienić Allegro 5, do którego przymierzam się, kiedy opanuję już wskaźniki. Przymierzam oznacza, że chcę się zapoznać, ale nie od razu pisać gry z jego użyciem. Po prostu ocenić ile jeszcze mam materiału do przerobienia, raczej na co powinienem bardziej zwrócić uwagę przy nauce CPP.

somekind napisał(a)
CPPdotCowboj napisał(a)

Generalnie to piszę w poprawionym C (C++)

C++ to zjeb*** C, a nie poprawione. A najlepiej po prostu przyjąć do wiadomości, że to dwa odrębne języki.

Właśnie niedawno moja gra stała się mocniej hybrydowa. Błąd związany z zapisem/odczytem plików rozwiązałem pisząc od nowa ich obsługę, nie z użyciem biblioteki C++, a C. Po powrocie do domu, i wcześniejszym zauważeniu, że już są kasztany (!), wpadłem na genialny pomysł wstawki w czystym C, pozbyłem się jak ty to nazywasz zjeb***** C++ i zastąpiłem go leciwym C!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1