Tworzenie obiektów z danych odczytanych z pliku

0

Czesc,

Mam nastepujace pytanie:

Chce napisać program, który otworzy plik z napisami do filmów w formacie MicroDVD txt, i na podstawie tego pliku stworzy z kazdej linii obiekty. Zeby zobrazowac przykladowo:

[2091][2179]Breaking Bad [4x06]|/Ślepa uliczka
[2180][2210] Tłumaczył - joozeek

^ tak wyglada przykladowa linia w pliku z napisami w tym formacie. Chcialbym tworzyc obiekt klasy napis, ktora bedzie miala tylko jedna funkcje, odwolujaca sie do klasy napistxt i tworzaca jej obiekty. Tzn uruchamamy np:

napis n1(breakingbad.txt)

i on na tej podstawie ma otworzyc ten plik(to wiem jak zrobic) i z kazdej linii tworzyc obiekt breakingbad1 z nastepujacym argumentami: start(w przykladzie [2091]), koniec(2179) i tekst(/Ślepa uliczka). Z drugiej linii ma byc breakingbad2 z analogicznie 2180, 2210, Tłumaczył - joozeek.

Mój konkretny problem polega na tym - nie wiem jak odczytywać dane z tego pliku takimi blokami, żebym mógł je wrzucać do jakiś tymczasowych zmiennych, a potem do konstruktora klasy napistxt. Jakiej funkcji uzyc, zeby odczytywac je sekwencjami, a dodaktowo zeby po linii czyscil je i wpisywal nastepne?

Mam nadzieje, ze nie nagmatwalem ;p Jesli znajdzie sie jakos wariat do pomocy, bede bardzo wdzieczny - oczywiscie jesli cos namieszalem, to sluze wyjasnieniem :)

1

Dlaczego najpierw nie skorzystałeś z google ani wyszukiwarki tylko od razu próbujesz marnować czas innych?
To co chcesz zrobić nazywa się parsing, tokenization. Słowa kluczowe to np. delimeter. Jeżeli nie jesteś kompletnym debilem, który nie potrafi myśleć (potrafisz?) to bez problemu znajdziesz rozwiązanie w pierwszych pięciu linkach jakie otrzymasz w Google.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1