czy jest różnica wydajnościowa między
for(int i =0; i < 1000; i++){
//jakieś operacje
}
a
int i;
for( i = 0; i < 1000; i++){
//jakieś operacje
}
Kiedyś na pewnym teście otrzymałem pierwszy kod z pytaniem "jak tą pętlę zoptymalizować", byłem w szoku bo nie miałem pojęcia.
mam powiedzmy 2000 obiektów przetrzymywanych w vectorze vectorów (taka sobie macierz/ tablica dwuwymiarowa), jak zwał tak zwał, i w programie wykonuje się pętla while (non stop), w której są wyoknywane jakieś operacje na tych obiektach i teraz które rozwiązanie jest lepsze:
a) przetrzymywać pozycję x i y każdego z elementów (czyli zajmowanie pamięci)
b) czy może w kazdej petli while wyliczac pozycje na podstawie mnożenia dwoch liczb (mam taką możliwość)
chodzi o to co lepsze a (zajmowanie pamięci) , b (mnożenie dla każdego obiektu w każdej pętli by szukaną wartość otrzymać)
Dzięki za wszelkie sugestie.