C++ potrzebuję naprowadzenia z biblioteką

0

Witajcie.
Jakiś czas uczę się programowania w C++, ostatnio postawiłem krok ku bibliotece SFML...
Do głowy mi weszło by stworzyć prostą grę, coś a'la RPG, no i mam pewien mętlik w głowie...
Moimi problemami są kolizje i mapy kafelkowe.
I tak, jak utworzyć mapę kafelkową troszkę czytałem w internecie, widziałem te całe struktury typu:
1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1;
0, 0, 0, 1, 1, 0, 0, 0, 0;
0, 0, 0, 1, 1, 0, 0, 0, 0;
0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1;
0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1;
etc.
Ale nie wiem skąd wziąć numer kafelka 1, 0...
czy to jest tak że muszę utworzyć sprite z kafelka, np 32x32px o nazwie 1, i sprite kafelka o nazwie 0, i z nich utworzyć tą mapę, i na koniec np. draw( mapa);
Kolizje...
Wiem że tam jest algorytm sprawdzający czy współrzędne się nie przecinają.
Trzeba nadać nazwy, np:
xul1 będzie oznaczało współrzędną x górnego lewego rogu prostokąta pierwszego, a xul2 prostokąta drugiego, xur1 górny prawy, xdl dolny lewy etc. i wtedy zały algorytm sprawdzający if(xul1<=xul2) true, coś takiego... Ale, przecież prostokąty się przemieszczają więc te dane będą same się aktualizowały??
Sorrka że taki wykład ale potrzebuję naprowadzenia :(

0

Mogę Ci lekko pomóc z rysowaniem mapy. Powiedzmy, że masz jakiś zestaw kafelków, który podczas inicjalizacji wczytujesz. Każdemu wczytywanemu kafelkowi nadajesz jakies ID (u Ciebie są to liczby 0 i 1). Załóżmy, że kafelki będą indeksowane od 0 w górę,dzięki temu możesz utworzyć tablice
wskaznik_na_strukture_zawierająca_info_o_kafelku kafelki[maksymalne_id+1];
Mając coś takiego rysowanie mapy powinno być proste:
Lecisz po swojej tablicy opisującej mapę, bierzesz id z odpowiedniego pola i dzięki tablicy wyżej zdobywasz dane o kafelku.

To jest oczywiście zarys pomysłu, mam nadzieje, że pomógł Ci chociaż trochę ;)

0

Tak, utwierdziło mnie to w moim przekonaniu...
Czyli mogę po prostu wskaźnikiem int zapoczątkować mapę, bo pracuję na liczbach całkowitych, dzięki...
Ma ktoś jeszcze może jakieś pojęcie o kolizjach?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1