Prosty program graficzny - jaka technologia?

0

Witam wszystkich

Próbuję zrobić własny program graficzny typu AutoCad, który będzie miał kilka funkcji np. rysuj linię, punkt, lub zdefiniowany wcześniej kształt. Będzie miał również możliwość zaznaczenia obiektu, jeżeli najedzie się na niego myszą i wykonania na nim operacji np. przesuń, kopiuj. Najlepiej żeby program był zwykłą aplikacją okienkową, ale to nie jest wymogiem. Aplikacja ma docelowo obsługiwać tylko rysunki 2d.

Niestety nie wiem jak się do tego zabrać, chodzi mi dokładnie o wybór najbardziej optymalnej technologii. Wstępnie planuję zastosować standardową bibliotekę graficzną (System.Draw) C# i wykonać wszystko od podstaw, ale może ktoś udzieli mi fachowej porady, bo być może korzystał z frameworka, który upraszcza niektóre rzeczy, albo C# posiada wbudowaną bibliotekę, o której nie wiem, a która może zaoszczędzić wiele czasu.

Niestety kolega, który był odpowiedzialny za grafikę w projekcie na studiach się wykruszył i padło na mnie, więc nie zależy mi, żeby ta technologia była jakaś rewelacyjna - wystarczy, że usprawni pracę i zaoszczędzi czas.

Z góry dzięki za wszelkie porady.

0

Witaj!
Polecam zapoznać Ci się z tym artykułem:
http://www.java2s.com/Code/CSharp/GUI-Windows-Form/CatalogGUI-Windows-Form.htm
oraz zainteresuj się środowiskiem Microsoft Visual C# Studio Express :) do pobrania za darmo ze strony producenta.

0

Rysowanie linii, punktu czy prostego kształtu ogranicza się zazwyczaj do wywołania jednej metody klasy Graphics, np.:

Bitmap bmp = new Bitmap(this.pictureBox1.Width, this.pictureBox1.Height);

using (Graphics g = Graphics.FromImage(bmp))
{
    g.DrawLine(Pens.Red, 10, 10, 100, 100);
    g.DrawEllipse(Pens.Green, 70, 70, 100, 100);
    g.FillEllipse(Brushes.Aqua, 70, 70, 100, 100);
    g.DrawRectangle(Pens.Orange, 20, 100, 50, 30);
}

this.pictureBox1.Image = bmp;

Nie bardzo rozumiem, co tu można jeszcze uprościć...

0

Hej, nie o to mi dokładnie chodzi. Znam program Visual Studio myślę, że bardzo dobrze i dużo w nim pracowałem głównie nad aplikacjami okienkowymi i webowymi, ale nigdy nie tworzyłem żadnej aplikacji graficznej.
Znam również podstawy bibliotek graficznych i teoretycznie wiem jak oprogramować taką aplikację, ale podczas jej planowania zacząłem zastanawiać się nad pewnymi kwestiami np. w jaki sposób stworzyć mechanizm, który podczas gdy wskaźnik myszy jest blisko jakiegoś obiektu to go podświetli i pozwoli zaznaczyć
wyobrażam sobie coś takiego:

Line line = new Line(x1, y1 ... itd)
line.możliwośćZaznaczenia(true, czułość)

Wiadomo, że mogę powiązać z każdą linią przezroczysty prostokąt, a parametrem czułości określić jego wysokość. Gdy wskaźnik myszy znajdzie się w obszarze prostokąta, to np. zmienić grubość linii (co będzie symbolem jej zaznaczenia), ale cały czas mam nadzieję, że jest jakaś biblioteka lub framework, w którym ktoś już takie rzeczy przemyślał.
Ostatnio na przykład tworzyłem aplikację okienkową i kupę czasu straciłem na zrobienie interfejsu graficznego jak najbardziej intuicyjnego, a potem dowiedziałem się, że istnieje coś takiego jak darmowy sharpdevelop.

1

Właśnie o to mi chodziło MSM.

Ps. a sharpdevelop byłby (tak sądzę) przydatny, ponieważ nie dość, że jest darmowy, to w łatwy sposób pozwala stworzyć modułowy interfejs, który każdy użytkownik może dostosować do własnych potrzeb. Do tego (wg. tutoriali) jest to dosyć proste i nie wymaga dużego nakładu pracy, który włożyłem w poprzedni projekt. No ale dowiedziałem się o tym po fakcie, więc tak na prawdę nie wiem jak to jest w praktyce.

Dzięki za pomoc!

0

Witam serdecznie,
będzie trochę nie w temacie.
Czy taki program do prostego rysowania można umieścić na stronie www?
W jakim języku najlepiej to zrobić?
Proszę o pomoc. Szukam możliwości wykonania takiego zadania.

0

Kiedyś nad tym już myślałem. Nie doszedłem do jakiegoś konkretnego konsensusu, ale można by napisać od postaw program do obsługi grafiki wektorowej przy pomocy technologii AJAX.

Łącząc AJAX z serwerem IIS (APS.NET + AJAX), Tomcat lub Jetty (Java AJAX Framework) w zaleśności od wybranej technologii (Java, C#) można by w klasach zapisać kształty poszczególnych figur np.

class Prostokąt {
public Double X;
public Double Y;
public Double Szerokosc;
public Double Wysokosc;
}

Następnie przy każdym zdażeniu typu przesuniecie ekranu do rysowania, zoom, lub dodanie nowego elementu, lub przesuniecie wskaznika myszy renderować cały, lub fragment obrazu.

Trzeba pamiętać jeszcze o wykrywaniu pozycji wskaznika (czy jest w środku figury, czy na zewnątrz, a jak jest w środku to zwrócić jej identyfikator), oprogramowaniu przybliżeń i oddaleń, przesunięć itd itd.

Generalnie kupa roboty - coś o tym wiem, bo może za tydzień uda mi się skończyć mojego prostego cada :).

Przykład można czerpać od atorytetów w tej dziedzinie: https://www.autocadws.com/.

0

Dzięki serdeczne za odpowiedź.
Zgłosiłem na oferii takie zleconko, ktoś może będzie w stanie się podjąć.
Pozdrawiam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1