Niestety nie za bardzo wiedziałem jak nazwać temat ale już tłumacze o co mi chodzi.
Mianowicie postanowiłem napisać sobie dla zabawy trochę niecodzienna grę. Mianowicie chcę stworzyć interfejs rodem z gier RPG ubiegłego stulecia, gdzie to podawało się jawną komendę np.
go left
open door
kick tree
Jednak chodzenie takim sposobem jest trochę upierdliwe i na dużej planszy jest monotonne. Chciałbym to trochę przyśpieszyć jednak aby komenda wyglądała
go left 15
i postać skacze o 15 pól. Niestety problem jest z kodem. Otóż aktualnie wygląda to mniej więcej tak
cin>>akcja;
switch(akcja){
case 'go':{cin>>akcja;
switch(akcja){
case 'up':{...}
case 'down':{...}
...
}
case 'show':{if(akcja=='lista')
showlista();
if(akcja=='godzina')
}
...
Oczywiście to powyższe to jest pseudokod ale pokazuje on jak rozwiązałem problem komend słownych jednak nie mam pomysłu jak wczytać ostatni parametr komendy go left 15 i aby funkcja dzialala nawet gdy jego brak.
Pozdrawiam.
EDYTKA
Sprawa rozwiązana. Wczytuję komendę całą linią i sprawdzam, czy ostatni znak nie mieści się w w przedziale 47-57 tablicy ASCII. Oznacza to, że jest to cyfra. Wystarczy, że od wartości jaką otrzymuję odejmę 47 i mam konkretną cyfrę.
Pozdrawiam.