[C#] MS XNA Game Studio i MS Visual C#

0

Witam! :) Czy ktoś z Was ma doświadczenie w tworzeniu gier/aplikacji przy pomocy XNA Game Studio?
Ostatnio zacząłem się interesować tym środowiskiem i wydaje mi się bardzo fajne.
Łatwiej jest na pewno je skonfigurować niż np C++/QT i SDL (tutaj miałem spore problemy :/)
Tylko obawiam się szybkości działania - w końcu to .NET i kod zarządzany i DirectX chyba też managed.
Znalazłem tutorial jak zrobić grę w siatkówkę 2D i całkiem fajnie się piszę w tym, szybkość aplikacji jest wystarczająca, można też importować funkcję DLL z natywnych bibliotek DLL (np funkcje MessageBox z user32.dll).
XNA ma też bogate wsparcie dla obsługi dźwięku i video (czego brakuje mi np w standardowej Javie (bez JMF).

Po prostu chciałbym przeczytać opinie osób, które w tym coś tworzą. :-) Czy warto się uczyć XNA ?
Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

0

Szybkość nie jest taka zła, jeśli nie uruchamiamy gry na archaicznym sprzęcie. Oczywiście, w bitwie na klatki natywne Direct3D lub OpenGL wygra.
Ale na starym sprzęcie XNA i tak nie pójdzie, bo wymaga szaderów na którymś tam poziomie, i np. nie rusza mi na laptopie.
Proste: piszesz w nowym środowisku, więc wymagasz nowego sprzętu - ale niekoniecznie szybkiego i drogiego.

0

Cóż, masz wsparcie XNA na XBoxie, Windowsie oraz Phone7. Juz samo to jest ogromnym plusem.

Minusem jest to że XNA na razie staneło na DX 9 i dopóki XBox nie przeskoczy na wyższy poziom, XNA będzie stało w miejscu. Ale zanim będziesz wstanie wykorzystać jego pełne możliwości prawdopodobnie doczekamy się następnekj generacji konsol.

Ogólnie bardzo polecam, bo niesamowicie ułatwia tworzenie.

0
LOSMARCELOS napisał(a)

Witam! :) Czy ktoś z Was ma doświadczenie w tworzeniu gier/aplikacji przy pomocy XNA Game Studio?
Ostatnio zacząłem się interesować tym środowiskiem i wydaje mi się bardzo fajne.
Łatwiej jest na pewno je skonfigurować niż np C++/QT i SDL (tutaj miałem spore problemy :/)
Tylko obawiam się szybkości działania - w końcu to .NET i kod zarządzany i DirectX chyba też managed.
Znalazłem tutorial jak zrobić grę w siatkówkę 2D i całkiem fajnie się piszę w tym, szybkość aplikacji jest wystarczająca, można też importować funkcję DLL z natywnych bibliotek DLL (np funkcje MessageBox z user32.dll).
XNA ma też bogate wsparcie dla obsługi dźwięku i video (czego brakuje mi np w standardowej Javie (bez JMF).

Po prostu chciałbym przeczytać opinie osób, które w tym coś tworzą. :-) Czy warto się uczyć XNA ?
Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Jeśli chcesz czegoś co się łatwo konfiguruje to polecam Pandę 3D. Piszesz tam gry w języku Python. Pod Ubuntu tuż po instalacji Pandy możesz zacząć pisać w Geany IDE. Piszesz skrypty bez linkowania i innych tego typu rzeczy. Co do SDL'a to nie wiem, jakie mogłeś mieć problemy (chyba, że pod M$ Visual Studio), w Code Blocks masz gotowe szablony dla SDL'a i utworzenie projektu nie jest takie trudne...

0

Jeśli natomiast chciałbyś zostać przy C# to polecam UNITY w którym jednym ze skryptowych języków jest właśnie C#.

0

Tzn. w QT i C++ byl problem z czcionkami itp. i ogólnie z konsolidacją statyczną (samodzielny plik exe, bez dodatkowych bibliotek QT).
Hmmm to XNA wymaga pixel shaderow 2.0 ?? Ja nie mam super laptopa i się uruchamia... jakaś gra... w XNA:)

0
LOSMARCELOS napisał(a)

Hmmm to XNA wymaga pixel shaderow 2.0 ??

Wymaga, nawet jeśli chcemy tylko odtworzyć mp3-kę bez grafiki. Ot, taka głupia zależność.
Nie żeby to były jakieś wyśrubowane wymagania - ale IMHO niepotrzebne.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1