Znajomi poprosili mnie aby zlożyć im komputer dla grafika, konkretnie do tworzenia ulotek, siatek, itd... Praca odbywa się w programach adobe photoshop cs 2, Corelu. Limit 7-8 tys. Nie interesuje mnie jakiś komp ogółem w tej cenie tylko bardziej wyprofilowany pod obróbkę grafiki.
wobec tego nastaw sie najbardziej na procesor i pamiec ram - grafika odziwo moze byc przecietna
Za 7-8k można kupić wszystko wypasione.
Co do adobe photoshop cs 2, Corelu, w ogóle grafiki 2d to raczej nie ma za dużego znaczenia. Wystarczy za 2 tys komp. Gorzej już na grafice 3d. To wtenczas trzeba włożyć większość kasy na procek. Są oczywiście w 2d filtry które zajmują czas, ale max 3 min przy 1024x768, a nie jak w 3d 24h.
dzięks, nigdy nie zajmował się profesjonalnie grafiką i po prostu nie mam pojęcia co może być tak potrzebne.
A propos siatek(reklam) o powierzchni 200m2 nie robi się raczej w rozdzielczości 1024x768, z resztą nie znam sie na tym :/
Ajj... myślałem że reklamy internetowe :/ Nie nie czytałem za uwaznie
U grafika w sumie to najwazniejsze sensowny proc, duzo ramu i mega super monitor, ze wskazaniem na ten monitor wlasnie. Cala reszta jesli to 2D nie ma takiego duzego znaczenia. Mozna sobie ustalic proporcje kasy w stylu komp 40%, monitor 60%.
Monitor już jest limit nie obejmuje go.
No to w zasadzie mocny proc i duzo RAMu jest podstawa. Wiekszosc kart graficznych bije sie o wypasne wsparcie dla 3D w gierach, a to tutaj nie ma znaczenia. Jak jest tyle kasy to doloz jakis szybki dysk i peryferia przydatne dla grafika (tablet na przyklad) i mysle, ze bedzie ladnie.
Wbrew pozorom karta tez ma znaczenie. Pomysl o czyms takim np.
http://www.nvidia.pl/object/quadro_fx_4500_x2_pl.html
@WIktorDelphi: znaczy jakie znaczenie? I co to jest 'pozorą'?
O wybacz ort'a.
Profesjonalne karty potrafia wyswietlac obraz w duzych rozdzielczosciach, na 4 monitorach na raz. Do tego sa wyposarzone w kilka GPU, co jest wspierane przez porzadniejsze aplikacje. Wyobraz sobie taka ulotke w rozdzielczosci kosmicznej (kolo 1xxxx na 1xxxx). A teraz chcesz jej zmienic gamme i troche barw. CPU tez to potrafi, ale pro GPU zrobi to natychmiast.
No jesli programy wykorzystuja GPU karty to jest pieknie. Ale nie jestem pewien czy wspomniane tutaj rowniez to robia.
PS. O ile wiem druki wielkoformatowe nie maja kosmicznych rozdzielczosci. Bo zauwaz, ze po zblizeniu do bilboardu wielkosci 20x10 widac wielkie 'piksele' (nie wiem jak to sie nazywa w drukarstwie). Zreszta znajoma graficzka mi kiedys mowila, ze to rozdzielczosc rzedu 5tys x 5tys (czy jakos tak).
WIktorDelphi napisał(a)
Wyobraz sobie taka ulotke w rozdzielczosci kosmicznej (kolo 1xxxx na 1xxxx). A teraz chcesz jej zmienic gamme i troche barw. CPU tez to potrafi, ale pro GPU zrobi to natychmiast.
Tydzien temu kupilem sobie nowego procka pod nowa stacje robocza (programowanie & grafika), wybor padl na c2d e4600, zapuscilem mu na kubuntu livecd gimpa i zrobilem wlasnie taki test: obrazek 10000 x 10000 pikseli (888MB/2GB) ramu, obraz zostal utworzony, ale wypelnienie go kolorem zawiesilo(?) system do tego stopnia ze mysz nie reagowala, nie chcialo mi sie czekac to poszedl reset, jestem ciekaw czy w normalnych warunkach to przejdzie i w jakim czasie. Co do tematu, jezeli grafika 2D to przede wszystkim masa ramu (4GB to norma), procek - po powyzszym tescie ciezko mi powiedziec, co do grafiki to powinna byc obsluga przynajmniej 2 monitorow w wysokiej rozdzielczosci.
Hmm troche watpie w te mozliwosci "pro GPU", obrobka grafiki to troche inna bajka niz wizualizacja, a chyba nie wszystko da sie przeniesc na gpu - algorytmy czesto wymagaja dostepu do pojedynczych pikseli i to z otoczenia a nie tylko scanline.
Jeśli ktoś chce byś profesjonalistą:
-
Grafika 3D = Monitor 1440p+, procesor 4 rdzeniowy, min 16 GB Ram, karta graficzna ze wsparciem np. z CUDA
-
Grafika 2D = Monitor 1080p+, procesor 2 rdzeniowy+, min 8GB Ram, karta graficzna zintegrowana
-
Grafika 2D (obróbka zdjęć z RAW, portrety, zdjęcia grupowe ludzi, pejzarze) = Monitor 1080p+ z min 95% palety SRGB, procesor 4 rdzeniowy, 16 GB Ram, karta zintegrowana ponieważ o ile pamiętam chyba tylko Photoshop CS (nie Lightroom) korzysta z GPU tylko przy kilku filrach.
Do każdego ww. zestawu zalecam dysk SSD. U mnie Lightroom 5 i DxO Optics Pro 8 dostały skrzydeł po wymianie.
Przy grafice zawsze stawiam monitor na pierwszym miejscu, gdyż szybki efekt ale nijaki nie ucieszy.
Sam mam monitor z 98% SRGB i kiedyś kumple się ze mnie śmiali, że nie warto. Mina im zrzedła jak wyglądała modelka na moim ekranie, jak na ich i jak po wydruku....
Oczywiście, można kupić monitor spełniający jeszcze wyższe wymagania odnośnie palet np. Adobe RGB, ale wiąże się to z dodatkowymi nakładami.
Często używam tego zdjęcia do porównań http://wallpapertube.com/female-celebrities/bold-elisha-cuthbert-wallpaper