Yo!
Mam dwa pytania:
-
Jak zrobić wygaszacz ekranu w Delphi [6], aby po jego skompilowaniu miał rozszerzenie SCR?
-
Czy jest możliwość zrobienia wygaszacze z ekranem który udaje falującą wodę [że niby jesteś pod wodą] ??
THX FOR ALL - Tomash
Yo!
Mam dwa pytania:
Jak zrobić wygaszacz ekranu w Delphi [6], aby po jego skompilowaniu miał rozszerzenie SCR?
Czy jest możliwość zrobienia wygaszacze z ekranem który udaje falującą wodę [że niby jesteś pod wodą] ??
THX FOR ALL - Tomash
Z tego co wiem to się zmienia po prostu ręcznie to rozszerzenie po normalnym skompilowaniu na exe.
Robisz zwykły exek który ma własciwości:
Wpisujesz kod wygaszacza
potem nalezy obsłużyc zdarzenia, po których wygaszacza (program ma się wyłączyć)
-Ruch myszki
-Wcisnięcie klawisza
Na końcu zmieniasz rozszerzenie z *.exe na *.scr i wrzucasz do katalogu Windows
Kiedyś Adam umiescił na stronie artykuł wraz z przykładem jak pisac wygaszacz
co do rozszeżenia to dożuć do proga {$E scr} czy jakos tak :-) w helpie Delphi jest o tym!
Taka mala podpowiedz: w opcjach projektu Delphi mozna ustawic aby kompilowany plik mial zawsze rozszerzenie *.scr.
Jeszcze blokada przed uruchomieniem programu, gdy jest on juz uruchomiony. Gdy masz w windzie ustawiony czas czekania na wygaszacz np na 1 minute to twoj program uruchamiac sie bedzie co minute. Po godzinie bedziesz mial uruchomionych 60 programikow. :-D
Thx za odpowiedzi
normalka piszesz program hehe to co w nim napiszesz zalezy od ciebie albo FAQ :) hehe potem zeby program miał rozszerzenie *.scr wystarczy ręcznie zmienić ja tak pare razy robiłem i było gicior !
To po co ja uzupełniam artykuły, skoro ich nikt nie czyta?
http://www.4programmers.net/view.php?id=12
Co do wyglądu, jakby bylo pod wodą to jasne, że się da.
Kiedyś pisałem coś podobnego. Tzn wygaszacz na wzór wygaszacza science z soczewkami.
Przy wodzie trzeba wykorzystać analogiczne własności. Trzeba potraktować wodę, jako specyficzną soczewkę (o nieregularnym kształcie).
Jeżeli zależy ci na badzo realistycznym efekcie to możesz zastosować metodę ray-tracingu i odpowiednio przepuszczać promienie przez "soczewkę" korzystając ze standardowych wzorów na załamanie i odbicie światła.
Jeżeli natomiast nie zależy ci na wielkiej dokładności to możesz ułożyć funkcję w prosty sposób modyfikującą kolor piksela na podstawie otaczających pikseli oraz wysokości fali w danym miejscu i chwili oraz dorzucić dynamizm (czyli symulacja fal na wodzie. Najlepiej dużo źródeł. Niewiele więcej roboty, a znacznie lepsze efekty).