[Delphi] Wygaszacz ekranu

0

Yo!

Mam dwa pytania:

  1. Jak zrobić wygaszacz ekranu w Delphi [6], aby po jego skompilowaniu miał rozszerzenie SCR?

  2. Czy jest możliwość zrobienia wygaszacze z ekranem który udaje falującą wodę [że niby jesteś pod wodą] ??


THX FOR ALL - Tomash

0

Z tego co wiem to się zmienia po prostu ręcznie to rozszerzenie po normalnym skompilowaniu na exe.

0

Robisz zwykły exek który ma własciwości:

  • Forma ma właścowośc WindowState (Maximize)
  • Border Style (None)

Wpisujesz kod wygaszacza

potem nalezy obsłużyc zdarzenia, po których wygaszacza (program ma się wyłączyć)
-Ruch myszki
-Wcisnięcie klawisza

Na końcu zmieniasz rozszerzenie z *.exe na *.scr i wrzucasz do katalogu Windows

Kiedyś Adam umiescił na stronie artykuł wraz z przykładem jak pisac wygaszacz

0

co do rozszeżenia to dożuć do proga {$E scr} czy jakos tak :-) w helpie Delphi jest o tym!

0

Taka mala podpowiedz: w opcjach projektu Delphi mozna ustawic aby kompilowany plik mial zawsze rozszerzenie *.scr.

0

Jeszcze blokada przed uruchomieniem programu, gdy jest on juz uruchomiony. Gdy masz w windzie ustawiony czas czekania na wygaszacz np na 1 minute to twoj program uruchamiac sie bedzie co minute. Po godzinie bedziesz mial uruchomionych 60 programikow. :-D

0

Thx za odpowiedzi

0

normalka piszesz program hehe to co w nim napiszesz zalezy od ciebie albo FAQ :) hehe potem zeby program miał rozszerzenie *.scr wystarczy ręcznie zmienić ja tak pare razy robiłem i było gicior !

0

To po co ja uzupełniam artykuły, skoro ich nikt nie czyta?
http://www.4programmers.net/view.php?id=12

Co do wyglądu, jakby bylo pod wodą to jasne, że się da.
Kiedyś pisałem coś podobnego. Tzn wygaszacz na wzór wygaszacza science z soczewkami.
Przy wodzie trzeba wykorzystać analogiczne własności. Trzeba potraktować wodę, jako specyficzną soczewkę (o nieregularnym kształcie).
Jeżeli zależy ci na badzo realistycznym efekcie to możesz zastosować metodę ray-tracingu i odpowiednio przepuszczać promienie przez "soczewkę" korzystając ze standardowych wzorów na załamanie i odbicie światła.
Jeżeli natomiast nie zależy ci na wielkiej dokładności to możesz ułożyć funkcję w prosty sposób modyfikującą kolor piksela na podstawie otaczających pikseli oraz wysokości fali w danym miejscu i chwili oraz dorzucić dynamizm (czyli symulacja fal na wodzie. Najlepiej dużo źródeł. Niewiele więcej roboty, a znacznie lepsze efekty).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1