jak w pamieci komputera przetrzymywany jest piksel? na ilu bitach jest trzymany? jest 4rta-ide spac :P
0
0
player napisał(a)
jak w pamieci komputera przetrzymywany jest piksel? na ilu bitach jest trzymany? jest 4rta-ide spac :P
Jakbyś wykazał odrobinę chęci to byś bez problemu znalazł w necie. Mam dziś dzień dobroci wieć przedstawie po krótce, chociaż pewnie to było poruszane setki razy na forum.
- 32 bity na barwę składową czyli przy RGB 32 x 3 = 96 bitów = 9 bajtów (stosowany przy zdjeciach w formacie RAW)
- 16 bitów na barwę składową - czyli przy RGB 16 x 3 = 48 bitów = 6 bajtów (stosowany przy zdjeciach w formacie RAW)
- RGBA (32 bity = 4 bajty) - dodatkowy bajt na kanał alpha (przezroczystość)
- Najczęściej stosowany RGB (24 bity = 3 bajty) - po jednym bajcie dla każdego koloru
- 16 bitów - po 5 bitów dla niebieskiego i czerwonego oraz 5 lub 6 bitów dla zieleni
- 8 bitów - tablica kolorów, 256 wartości w tablicy, dla 256 różnych kolorów zdefiniowanych w nagłówku pliku np. gif.
- 2 bity - bitmapa monochromatyczna, tylko białe i czarne pixele
0
chyba ze jemu chodzi bardziej o odwolywanie sie do komorek pamieci odpowiadajacych za karte graficzna :)
0
jagi napisał(a)
- 32 bity na barwę składową czyli przy RGB 32 x 3 = 96 bitów = 9 bajtów (stosowany przy zdjeciach w formacie RAW)
..- 2 bity - bitmapa monochromatyczna, tylko białe i czarne pixele
Nie, no. Bez przesady. RAW 32 = RGB 32 x 3 = 96 bitów = 12 bajtów.
Monochromatyczna bitmapa to 1 bit na 1 piksel: jeśli jego wartość jest 0 to jeden kolor, jeśli jest 1 to drugi.
@player - skonkretyzuj do czego to Ci potrzebne.