1.BITMAP *plansza = NULL;
2.BITMAP *pionek = NULL;
CZY TO DOBRZE SFORMUłOWAłEM :
- To jest wskaźnik do bitmapy plansza która jest pusta ?
- To jest wskaźnik do bitmapy pionek, która jest pusta ?
1.BITMAP *plansza = NULL;
2.BITMAP *pionek = NULL;
CZY TO DOBRZE SFORMUłOWAłEM :
Nie:
wielkie dzięki johny - a jeszcze jedno pytanie:
plansza = load_bitmap("plansza.bmp",NULL);
co oznacza w powyższym wyrażeniu NULL (wiem że to wartość pusta, ale co ono tu oznacza) ?
To musisz sobie sprawdzic w dokumentacji funkcji load_bitmap, trudno zgadywac. Zajrzyj do helpa/dokumentacji tej biblioteki i sie dowiesz.
NULL to po prostu nic, tzn wskaznik na komorke pamieci o adresie rownym 0, a w tej funkcji to podajze wstawiasz NULL zamiast palety kolorow.
czyli: plansza = load_bitmap("plansza.bmp",NULL);
oznacza że zostanie załadowany obrazek z dysku o nazwie "plansza.bmp" i przypisany do zmiennej plansza przy braku palety kolorów ?
gdfgh napisał(a)
czyli: plansza = load_bitmap("plansza.bmp",NULL);
oznacza że zostanie załadowany obrazek z dysku o nazwie "plansza.bmp" i przypisany do zmiennej plansza przy braku palety kolorów ?
Co to znaczy "przy braku palety kolorów"?
Chodzi o to, że paleta nie zostanie wczytana z pliku (dla bitmap 8-bitowych), tylko użyta ta domyślna.
Pozdrawiam.