Witam..
wiec zaczalem pisac scenariusz/projekt MMORPG i zastanawiam sie na jakiej zasadzie wyswietlana jest grafika za pomoca sprite' ów?
Ogolnie to nie wiem co najlepiej wybrac do generowania grafiki 2d?
Witam..
wiec zaczalem pisac scenariusz/projekt MMORPG i zastanawiam sie na jakiej zasadzie wyswietlana jest grafika za pomoca sprite' ów?
Ogolnie to nie wiem co najlepiej wybrac do generowania grafiki 2d?
Grafika spritowa jest ogólnie prosta - masz w przestrzeni obrazu wycinek płaszczyzny - najczęściej prostokąt lub inny zbiór wielokątów - ustawiony równolegle do powierzchni ekranu (bez względu na to, w którą stronę "obiekt" powinien być odwrócony). Na nim rysujesz taki obraz, jaki z danej strony powinien zobaczyć gracz.
Przykład: Duke Nukem 3D
Im więcej klatek obrazu przewidzisz, tym obraz będzie bardziej realistyczny, ale stworzenie wymagać będzie więcej pracy i pamięci dla klatek.
Odmianą grafiki spritowej jest tzn. grafika billbordowa. Idea jest podobna, ale obiekt jest rysowany na kilku płaszczyznach jednocześnie, a płaszczyzny są na stałe umieszczone w przestrzeni, a więc nie równoległe do ekranu.
Przykład: renderowanie drzew i krzewów
a powiedz mi Szczawik prosze... z czego najlepiej uczyć się uzywania sprite' ów? bo przeszukujac fora zazwyczaj byly poruszane zagadnienia z directadraw' em, allegro, etc, ale nic o tym jak wstawiać
w gre sprite' y..
i wybaczcie za niektore moje sformulowanie na temat grafiki...