Mam do zrobienia zadanie, dość banalne, w każdym razie teoretycznie: narysować w Turbo Pascalu flagę Unii Europejskiej. Niby pikuś.
Wizję mam taką:
- rysuję tło,
- w kolorze tła rysuję w pętli okrąg, a właściwie jego łuk na 30 stopni i wtedy w miejscu zakończenia łuku rysuję gwiazdkę (flaga ma 12 gwiazdek, 360/12=30).
Problem polega na tym, że nie wiem w jaki sposób mam pobrać aktualną pozycję końca łuku (getx, gety pobiera środek okręgu).
Oto, co naskrobałem:
{w deklaracji}
const
g1: array[1..11] of integer=(0,6,15,-11,5,-15,-15,4,-13,17,7);
g2: array[1..11] of integer=(-20,13,0,10,15,-9,9,-14,-11,0,-13);
{w programie głównym}
setfillstyle(blue,blue);
bar(49,59,590,420);
kat:=0;
moveto(320,240);
for j:=1 to 12 do
begin
setcolor(white);
ellipse(320,240,kat,kat+30,150,150);
x:=getx;
y:=gety;
delay(200);
kat:=kat+30;
moveto(x,y);
for i:=1 to 11 do
begin
if i>1 then
setcolor(yellow);
linerel(g1[i],g2[i]);
end;
delay(200);
end;