[wxWidgets]obsługa zdarzeń

0

Mam sobie program wx Dev-C++ i wizualnie sobie ustawiam wszystko, ale jak przychodzi pora na dodanie zdarzeń to jest problem :( Taka sytuacja jest, że w tym designerze ustawie sobie jakieś makro które zwraca jakiś przycisk i teraz jak powinienem się posługiwac tym zdarzeniem. Jak je odebrać?
Prosiłbym o dokładny kod...

0

Nie bardzo rozumiem w czym jest problem. Obsługa zdarzeń jest realizowana przez ten designer poprzez makra. Żeby to działało robisz tak, na przykładzie obsługi buttona: zaznaczasz button w designerze, przechodzisz na zakładkę events, wybierasz zdarzenie onClick i z listy rozwijalnej nową funkcję. Wtedy program tworzy makro i funkcję obsługi (w dwóch różnych miejscach) oraz wpis w pliku nagłówkowym. Teraz pozostaje wpisać coś do tej funkcji, czyli kod, który ma się wykonać po kliknięciu klawisza. Zdarzenie zostaje wygenerowane w momencie kliknięcia, przechwycone przez okno i obsłużone poprzez wywołanie przypisanej mu funkcji.

0

Jako, że od wczoraj bawie sie wxWidgets nie umiem jeszcze nic za bardzo robić...
Zapytam więc: Jak tworzę nowy projekt to czym się rózni dialog od frame?

0

Jak tworzysz nowy projekt, to wybieraj raczej wxFrame. Różnice są niewielkie. wxDialog może być modalny w odróżneniu od frame (o ile się nie mylę). Ponadto służy do komunikacji z użytkownikiem i w związku z tym w klasie są odpowiednie metody pozwalające na pobranie wyniku wykonania dialogu przez okno nadrzędne. Dialog może być tworzony na stosie zamiast na stercie. I to właściwie główne różnice.

0

Chciałem sprawdzić te zdarzenia i zrobiłem button. Jak mu ustawiam w onClick MyAppClose() (czy cos w tym stylu) to sie nie chce kompilować. Jak to powinienem zrobić?

0

To ustaw w onclick nową funkcję, a w tej nowej wywołaj MyAppClose(). W ogóle, to co to jest to MyAppClose() ?

0

Chyba funkcja do zamykania programu. automatycznie się zrobiła.

0

Niestety, dopiero w czwartek będę miał dostęp jednocześnie do netu i wxDev. Jak na razie nie mogę sprawdzać tego, co tu piszę. Tej funkcji zamykającej jakoś sobie nie przypominam, ale możliwe, że takowa się rzeczywiście tworzy. Skoro dopiero zaczynasz zabawę z wxDev, to proponuję zapoznać się z tutorialami, które są na tej stronce http://wxdsgn.sourceforge.net/tutorials/index.php?sid=3d8f0152549216a932c3681ae10b71a3
(dwa pierwsze od góry). Daje to ogólny wgląd w to jak używać designera. No a dalej, to trzeba troszkę poszukać w dokumentacji biblioteki, żeby znaleźć to co jest akurat potrzebne.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1