Problem z bibliotekami do openGL

0

Zaraz rozpoczynaja sie zajecia i czeka mnie nowy przdmiot programowanie grafiki w openGl'u za wczasu chce poznac podstawy no i nie moge przebrnac przez jedna sprawe.
Mam Visual C++ 2005 Express Edition.Skopiowalem plik naglowkowy glut.h do katalogu include kompilatora , 2 biblioteki glut i glut32 do katalogu lib oraz glut.dll i glut32.dll do windows/system.
Wyczytalem ze nalezy jeszcze dolaczyc biblioteki w opcjach kompilatora lecz wszystkie opisy jakie znalazlem byly do starszych wersji visuala i nie moge znalezc miejsca gdzie nalezy zalaczyc te biblioteki w mojej wersji.
Przy probie kompilacji przykladowego programu dostaje nastepujacy log:

------ Build started: Project: szablon, Configuration: Debug Win32 ------
Compiling...
szablon.cpp
e:\opengl_testy\szablon\szablon\szablon.cpp(390) : fatal error C1010: unexpected end of file while looking for precompiled header. Did you forget to add '#include "stdafx.h"' to your source?
Build log was saved at "file://e:\OpenGL_testy\szablon\szablon\Debug\BuildLog.htm"
szablon - 1 error(s), 0 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

0

W sumie, najważniejsze jest to:

Did you forget to add '#include "stdafx.h"' to your source?.

Jeżeli nie, to w opcjach znajdź "Create/Use precompiled headers" i ustaw na "Automatically Generate". Powinno zadziałać ;)

0

Kompilator dal Ci podpowiedz na tacy (o czym juz 0x666 napisal), na samym poczatku kazdego pliku cpp inkluduj plik stdafx.h

0

Tak juz zauwazylem lecz mimo ze zalaczam ten naglowek mam nastepujacy blad:

----- Build started: Project: terefere, Configuration: Debug Win32 ------
Compiling...
terefere.cpp
e:\opengl_testy\terefere\terefere\terefere.cpp(3) : fatal error C1083: Cannot open precompiled header file: 'Debug\terefere.pch': No such file or directory
Build log was saved at "file://e:\OpenGL_testy\terefere\terefere\Debug\BuildLog.htm"
terefere - 1 error(s), 0 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

0

A zrobiłeś to, co Ci napisałem???

0

tak

0

sprobuj opcji rebuild solution

0

Ale co z bibliotekami OpenGL32.lib GLu32.lib and GLaux.lib. trzeba je wpisac w opcje kompilatorze czy ta wersja tego nie wymaga ?

0

powinienes je zalaczyc gdzies w ustawieniach lub dodac do kodu:

#pragma comment(lib, "OpenGL32.lib")
#pragma comment(lib, "GLu32.lib")
#pragma comment(lib, "GLaux.lib")

Brak tych bibliotek nie odpowiada za blad jaki dostajesz. Brak tych bibliotek bedzie powodowal blad linkera.

0

Nie moge nawe skapilowac kodu bez opengl'a dla przykladu po kompilacji tego :
#include "stdafx.h"
#include <iostream.h>
#include <conio.h>

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{

cout<<"ggggg";
getch();
return 0;
}

otrymuje nastepujacy blad :

------ Build started: Project: uuuu, Configuration: Debug Win32 ------
Compiling...
uuuu.cpp
e:opengl_testyuuuuuuuuuuuu.cpp(4) : fatal error C1083: Cannot open precompiled header file: 'Debuguuuu.pch': No such file or directory
Build log was saved at "file://e:OpenGL_testyuuuuuuuuDebugBuildLog.htm"
uuuu - 1 error(s), 0 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Ja chyba nie zdajae sobie sprawy z pewnych roznic miedzy tym srodowiskiem a devem czy builderem prosze o pomoc

0

o.0 może stwórz nowy projekt i jeszcze raz spróbuj. U mnie nie mam z tym problemu, a SDL+OGL kompiluje się aż miło :)

0

jak u mnie pluje sie VS o takie rzeczy to po prostu kasuje odpowiedni katalog (release lub debug) i przebudowuje projekt na nowo.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1