Czy ktoś jeszcze programuje 13h w pascalu?

0

Jak w temacie? Czy kots jeszcze zajmuje się programowaniem grafiki w trybie 13h w turbo pascalu? Jeżeli tak to mam kilka ciekawych artykułów do napisania.

0

czy 13h to w ogole jakiekolwiek wyzwanie ? to najprostszy do oprogramowania tryb:

array [0..199,0..319]of byte absolute $a000:$0000
ten zapis oczywiscie nie pojdzie w kompilatorze, trzeba rozdzielic na deklaracje typu i zmiennej

obsluga palety najlepiej przez porty + szybkie kopiowanie i wszystko. zero filozofii

0
flabra napisał(a)

obsluga palety najlepiej przez porty + szybkie kopiowanie i wszystko. zero filozofii

Chcesz zobaczyc kilka programików? Powiesz mi, że to żadna filozofia :/

0
Oleksy_Adam napisał(a)

Chcesz zobaczyc kilka programików? Powiesz mi, że to żadna filozofia :/

Miedzy Bogiem, a prawda to nie polecalbym dywagacji z Pawlem (flabra :) )
po co masz sie zdziwic? :D

0
lofix napisał(a)

Miedzy Bogiem, a prawda to nie polecalbym dywagacji z Pawlem (flabra :) )
po co masz sie zdziwic? :D
True, true :)

Poza tym, życie uczy, drogi Oleksy_Adam, że to co pozornie skomplikowane jest zasadniczo proste, i vice versa :)

A co do uzywania int13h, to tego sie juz chyba tylko w celach naukowych używa. <ort>Nie mniej </ort>jednak, to dobry pretekst do nauki kilku innych rzeczy: samej idei przerwań, budowy bitmap itp.

0

Trzoskę źle sformułowałem temat postu. Nie chcę opisywać trybu 13h, segmentu ekranu VGA, bufora, powrotów pionowych, tylko rozwiązanie jakiegoś problemu, np. morphing, cieniowanie, transformacje 3d itp.

0

na ale o co chodzi?

masz chęci i pomysły - kto Ci broni pisać, w koncu jak będą dobre to same sie "obronią" :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1