[matlab] gra fpp

0

Mam malutki problem. Dostałem projekt w matlabie: coś w stylu gry fpp w matlabie. Jako że nie mogę znaleźć dobrej książki, to mam pytanie, czy ktoś zna tytuł dobrej książki odnośnie animacji/grafiki 3d w matlabie?
Drugie pytanie: czy jest w ogóle możliwe zrobienie takiego czegoś w matlabie?

Moja wiedza jest obecnie na poziomie podstawowym(przeczytałem książkę Brzózki - "Programowanie w Matlab")
Za wszelkie podpowiedzi z góry wielkie dzięki.

0

wyrazy współczucia - matlab kompletnie nie nadaje się do tego typu zastosowań, aczkolwiek na pewno jest to mozliwe. jesteśmy tylko razem z maroonedem ciekawi, jaki framerate wyciągniesz ;]

//stawiam na max 5fps na dobrym sprzęcie [a robiłem kilka sporych projektów z grafy w matlabie i wiem jak u niego z prędkością] - M

5? nigdy w życiu! ;P

//napisałem MAX 5 :P - może koleś ma procek 10GHz - M

0

Mimo, iż grafa 3D to przede wszystkim obliczenia na macierzach - a jest to sedno Matlaba - to wizualizacji wyników nie wróżę wydajności. Zawsze możesz zrobić poruszanie się postacią pośród siatek obiektów - to byłoby raczej łatwe do zrobienia i nie wymagałoby dużej mocy.

"3mam qciuqi" jak to mówią starzy górale.

0

Oki, wielkie dzięki.

Z tą wydajnością, to się domyślam jak będzie, bo testowałem już jakieś prostsze rzeczy 3d i się przestraszyłem.

0

Ja bym na twoim miejscu zrobił chodzenie po labiryncie :]
...Oglądałeś CUBE??
Coś takiego - tyle, że jesteś tam sam :P

Wtedy będziesz miał bardzo uproszczoną część graficzną ponieważ jednocześnie widać conajwyżej dwie kostki ;P

0
Sebo napisał(a)

Ja bym na twoim miejscu zrobił chodzenie po labiryncie :]
...Oglądałeś CUBE??
Coś takiego - tyle, że jesteś tam sam :P

Wtedy będziesz miał bardzo uproszczoną część graficzną ponieważ jednocześnie widać conajwyżej dwie kostki ;P

Matlab nie jest zoptymalizowany do gier,tutaj musiałbyś spróbować użyć C++
Każda gra posiada pętle czasu rzeczywistego to coś takiego

void glowna()
{
petla:
rysuj_plansze();
rysuj_potwory();
aktualizuj_panele();
sprawdz_kolizje();
aktualizuj_ruchy();
sprawdz_klawiature();
wyswietl grafikę();
goto petla
}
Kod poszczególnych funkcji musi być zoptymalizowany.
Poszczególne funkcje kontrolują różne rzeczy w grze,sprawdzanie klawiatury jest po to aby sprawdzać,czy gracz nie nacisnął klawiszy ruchu,czy wyjścia, jeśli zmienne będą static - nie będą kasowane po wyjściu z każdej z funkcji instrukcjami warunkowymi da się kontrolować sytuację.
Nawet jakby ci się udało animować jakieś funkcje w stylu cosinus() sinus(),to tego właśnie matlab nie ma i funkcje nie są zoptymalizowane,innaczej będziesz miał mało klatek animacji w grze - tam w większości jest wszystko w pętlach for

0
devVvil napisał(a)

Mam malutki problem. Dostałem projekt w matlabie..

Johny Mnemonic -> Żadne C++. Polecam czytać uważniej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1