Mam problem bo musze zrobić menu do gry. W tle ma być moja animacja w 3D (z części gry) i jednocześnie na ekranie mają być widoczne napisy (lub tekstury). No właśnie tylko że ja nie wiem jak rysować w OpenGL bezpośrednio na ekranie. Kiedyś robiłem jakieś napisy w OpenGL i tamto było nie w 3D a na ekranie (za położenie podawałem 2 współrzędne).
Odpada obliczanie ustawienia kamery i rysowanie w 3D. Mam nadzieję że rozumiecie o co mi chodzi. Może trzeba użyć glOrtho2D i glVertex2i? Nie wiem do czego one służą ale napotkałem kiedyś w necie.
Proszę wszystkich którzy mają jakiś pomysł o pomoc!
hmm a uzycie zwykłej czcionki odpada? Bo jak nią rysujesz to ona jest zawsze przed innymi figurami
http://www.lukastrz.za.pl/up.jpg (to szare to byl panel :P a to tło jest rysowane pożniej niz text ale mimo wszystko text jest przed nim :) )
użycie czcionki nie odpada ale co jeśli będzę chciał użyć tekstury?
obiekty rysowane (bezpośrednio na ekranie) mają być przed tymi 3D.
Mógłby mi ktoś napisać coś na temat glOrtho2D i glVertex2i?
tzn chodzi mi o gluOrtho2D i glVertex2i...
sprawdziłem glVertex2i i to działa! tylko że parametry to te jednostki OGL, a da się to zrobić w pikselach??
glRasterpos() robi na pixelach o ile pamiętam, ale nie bawiłem się tym nigdy :)
może ktoś ma jakieś linki do tutoriali z opisem tworzenia menu w OpenGL?
na nehe jest. lekcja z rozszeżeniami i scyzorykami
Milka napisał(a)
na nehe jest. lekcja z rozszeżeniami i scyzorykami
mógłbyś mi napisać gdzie dokładnie (po angielsku) bo nie wiem gdzie to jest.
Pomyła, glVertex2i działa ale tylko gdy użyję go przed ustawieniem kamery (gluLookAt) ;(
Jeśli dam po ustawieniu kamery to działa tak samo jak glVertex3i z z=0 (chyba).
Oczekuję innych propozycji.