Jak skompilować bibiotekę Graphics Vision (takie darmowe Turbo Vision) ?

0

Hej Mistrzowie,

Mam problem z wygenerowaniem biblioteki Graphics Vision, może ktoś z Was ma z tym doświadczenie ?
korzystam z archiwum: gvfpc-14-Feb-1999

pozdrawaim, Tomasz

0
Tomasz Przyluski napisał(a):

Hej Mistrzowie,

Mam problem z wygenerowaniem biblioteki Graphics Vision, może ktoś z Was ma z tym doświadczenie ?
korzystam z archiwum: gvfpc-14-Feb-1999

pozdrawaim, Tomasz

Chćę przypomieć sobie programowanie OO

0

Na komentarz odpisuje się w komentarzu, nie w poście. :P

Co to jest *„programowanie OO”? Nie za bardzo rozumiem o jakie programowanie chodzi. Ta biblioteka była używana w czasach, gdy ludzie rzucali kamieniami do dinozaurów — jest przeznaczona dla DOS-a, więc używanie jej obecnie jest stratą czasu. Chyba że koniecznie chcesz się pobawić reliktami.

0
furious programming napisał(a):

Na komentarz odpisuje się w komentarzu, nie w poście. :P

Co to jest *„programowanie OO”? Nie za bardzo rozumiem o jakie programowanie chodzi. Ta biblioteka była używana w czasach, gdy ludzie rzucali kamieniami do dinozaurów — jest przeznaczona dla DOS-a, więc używanie jej obecnie jest stratą czasu. Chyba że koniecznie chcesz się pobawić reliktami.

Hej,
To jest mega bibliotek do nauki programowania obiektowego, oczywiście że semigrafika. ALe dla mnie ważna jest sama koncepcje obiektowości :) - i myślę że już problem rozwiązałem

0
Tomasz Przyluski napisał(a):

To jest mega bibliotek do nauki programowania obiektowego, oczywiście że semigrafika.

Muszę Cię zmartwić, ale ta biblioteka nawet nie leżała koło OOP. ;)

Praktycznie cały jej kod jest czysto strukturalno-proceduralny, w dodatku wypchany kodem pisanym w gołym assembly. Namiastkę obiektowości znalazłem tylko w jednym module (dotyczącym bitmap). Piszę namiastkę, bo są tam używane tylko stare obiekty, czyli struktury danych ciut ciut bardziej zaawansowane niż zwykłe rekordy. Jedyny ficzer, dzięki któremu ich funkcjonalność jest szersza niż zwykłych rekordów, jest wsparcie dziedziczenia. Natomiast ani klas, ani interfejsów tam nie uświadczy i trudno się dziwić, skoro jest to bezpośredni port biblioteki z roku 1999, oryginalnie napisanej w Turbo Pascalu.

Jeśli chcesz faktycznie poznać temat współczesnej obiektowości (powtórzę: współczesnej), to lepiej znajdź inną bibliotekę.

ALe dla mnie ważna jest sama koncepcje obiektowości :)

Koncepcję obiektowości można wykorzystywać nie tykając współczesnego OOP, a więc nie tykając starych obiektów, klas i interfejsów. I nadal da się zaimplementować wszystko co potrzeba. Bez cukru da się żyć i normalnie funkcjonować — tak w życiu, jak i w programowaniu.

0
Tomasz Przyluski napisał(a):

Hej,
To jest mega bibliotek do nauki programowania obiektowego, oczywiście że semigrafika. ALe dla mnie ważna jest sama koncepcje obiektowości :) - i myślę że już problem rozwiązałem

Ta fala obiektowości bardzo źle - jak dziś rozumiemy - widziała te zagadnienia. Ogromna przesada w dziedziczeniu, brak wzorców funkcjonalnych (chain od responislity, stategu itd... )
Branża odrzuciła ten spsoób patrzenia na programowanie obiektowe

Na takim materiale wyłącznie ŹLE SIĘ NAUCZYSZ

1
Tomasz Przyluski napisał(a):

Hej Mistrzowie,

Mam problem z wygenerowaniem biblioteki Graphics Vision, może ktoś z Was ma z tym doświadczenie ?
korzystam z archiwum: gvfpc-14-Feb-1999

Nie jestem pewien czy ta biblioteka nie była przypadkiem jakimś vapourware, w każdym razie pamiętam jak przez mgłę moje zainteresowanie tematem ale chyba nic z tego nie wyszło.

W każdym razie, pod FPC masz Free Vision, czyli bibliotekę ± kompatybilną z turbopascalowym Turbo Vision (i chyba wywodzącą się z tego Graphics Vision).

Nic nie trzeba „generować”; jeśli masz pełną instalkę FPC czy to pod DOSa czy Windowsa to robisz

uses App;

var myApp:TApplication;
begin
  myApp.Init;
  myApp.Run;
  myApp.Done;
end.

i powinno się kompilować.

(pisane z pamięci, nie sprawdzane)

0

Hej, serdecznie dziękuję za odpowiedź. Tak, tak to powinno działać - może zamiast uses App, jest teraz usess GvApp. Ale tak to powinno wyglądać.

Jednak, jak napisałem powyżej, moim aktualnym zmartwieniem jest fakt, że nie jestem w stanie wskazać lokalizacji unitów *. TPU (czyli np: GvApp.TPU)
Menu Options ->Directories -> Units jest totalnie ignorowane przy kompilacji. i system ciągle rzuca komunikat, że nie widzi unitu GvApp.

A ja ma takie przekonanie, że to się da jakoś zrobić

ZrobieDobrze napisał(a):
Tomasz Przyluski napisał(a):

Hej,
To jest mega bibliotek do nauki programowania obiektowego, oczywiście że semigrafika. ALe dla mnie ważna jest sama koncepcje obiektowości :) - i myślę że już problem rozwiązałem

Ta fala obiektowości bardzo źle - jak dziś rozumiemy - widziała te zagadnienia. Ogromna przesada w dziedziczeniu, brak wzorców funkcjonalnych (chain od responislity, stategu itd... )
Branża odrzuciła ten spsoób patrzenia na programowanie obiektowe

Na takim materiale wyłącznie ŹLE SIĘ NAUCZYSZ

Rozumiem Twe uwagi i wierz mi, doceniam je bardzo. Jednak pamiętam, że na studiach, 95% projektów napisałem w TV właśnie w Pascalu. Składnia jest przejrzysta, implementacja obiektowości, taka by nie przerazić programisty, no i kwintesencję programowania obiektowego od razu widać w TV. Moim obecnym problemem, jest to, że FPC IDE nie widzi lokalizacji unitów *.TPU potrzebnych do kompilacji programów. Oczywiście ustawiam ich lokalizację w Options->Directories->Units, ale to w żadne sposób nie pomaga. W tym jest obecnym mój problem

1
Tomasz Przyluski napisał(a):

Hej, serdecznie dziękuję za odpowiedź. Tak, tak to powinno działać - może zamiast uses App, jest teraz usess GvApp.

Nie. uses App;. Powinno pod FPC działać, o ile masz pełną instalkę, bo ten unit jest w FPC wbudowany i nic nie trzeba dorzucać z zewnątrz.

Moim obecnym problemem, jest to, że FPC IDE nie widzi lokalizacji unitów *.TPU potrzebnych do kompilacji programów.

Unity TPU wzięte z Turbo Pascala nie działają i nigdy nie działały pod FPC.

0

Hej Azarien,

Aleś mi pomógł, nawet nie wiesz jak bardzo. Oczywiście kompilacje z wykorzystaniem standardowego unitu turbo vision, powiodła się. Serdecznie dziękuję za podpowiedź :)
Czyli właściwie to już Graphics Vision, tak bardzo nie potrzebuję :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1