Witam serdecznie
[link do aplikacji dla tych którym nie chce się czytać/szukać w treści postu
Hity Z Całego Allegro - TOP Przebojów ]
Chciałbym zaprezentować swoją pierwszą hobbystyczną i minimalistyczną aplikację web w Django zrealizowaną jako wprawka przy nauce Python i Django. (PHP developer z tej strony który teraz poważnie zastanawia się nad przełączeniem się na Pythona, bo bardzo fajnie koduje się w Django)
Aplikacja to minimalistyczne narzędzie do szybkiego znajdowania okazji zakupowych. Prezentuje bestsellery: najpopularniejsze przedmioty na Allegro na obecną chwilę.
Narzędzie przy okazji daje ciekawe informacje na temat tego co się najlepiej sprzedaje w danej kategorii lub we wszystkich kategoriach (bestsellery) np.
-Jaki jest na obecny moment (na moment pisania tego postu tj. 30-01-2021) najpopularniejszy przedmiot ze wszystkich kategorii czyli z całego Allegro?
-> odp: "Wirtualna Puszka WOŚP 10 zł" Kupiło osób: 30336
Zapraszam do sprawdzenia bestsellerów z Allegro i wyrażenia opinii o narzędziu (każdy feedback zostanie uwzględniony na roadmapie gdyż narzędzie zamierzam rozwijać)
Hity Z Całego Allegro - TOP Przebojów
Starałem się aby stworzyć narzędzie które przydałoby się w praktyce. Chciałem ułatwić sobie (i nie tylko bo w końcu jest online :) znajdowanie najlepszych przedmiotów które chciałbym kupić bez nadprogramowego sortowania, klikania i przewijania oraz przeglądania po oryginalnej stronie Allegro. Na podstawie subiektywnego testowego porównania oszczędność czasu jest minimum x2.
Szczegóły techniczne:
-Python 3.9
-Django 3.1
-MySQL 5.7
-frontend: framework css semantic UI
-deployment z Github i Pythonanywhere
Zaimplementowane funkcjonalności:
-cykliczne pobieranie kategorii i przedmiotów poprzez API Allegro i po przetworzeniu zapis do bazy danych (tylko tych przedmiotów które spełniają warunki bycia popularnymi, wynikowo ok 100 000 rekordów)
-listingi z nawigacją po kategoriach i z paginacją (ale bez robienia count co było nieoptymalne przy dużej ilości rekordów w bazie)
-wyszukiwarka full-tekstowa w NATURAL LANGUAGE MODE (Django natywnie tego nie obsługuje dla MySQL zatem trzeba było zaimplementować indywidualny lookup)
-lazy load zdjęć
Roadmapa:
-infinite scroll zamiast paginacji
-sortowanie po cenie, ilości kupujących, cenie z dostawą
-dodanie ocen, ratingu sprzedawcy
-powiadomienia na email/sms o okazjach które się właśnie pojawiły (możliwość subskrybowania danej kategorii lub słowa/frazy)
-dalsza przyszłość: dodanie jako osobne podaplikacje ofert z Ebay/Amazon/indywidualnych dużych sklepów online, może też ofert typu zamawianie jedzenia jak Pyszne, czy usług finansowych typu najpopularniejsze lokaty ale też najpopularniejszych noclegów czy innych tego typu ofert w których szuka się okazji a można by podpiąć się pod API i to zautomatyzować oraz przyspieszyć
Pozdrawiam