Uszanowanko!
Mam pewien problem ze swoim kodem, a mianowicie - próbuję utworzyć metodę klasy odpowiadającą za wyświetlanie informacji w danym miejscu tablicy oraz funkcję zakończenia dodawania, która tylko sprawdza czy użytkownik chcę dalej dodawać rzeczy do bazy danych.
main.cpp
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
Pojazdy p[100];
for (int i = 0; i <= 9; i++)
{
p[i].dodaj();
cout << "Czy chcesz zakonczyc dodawanie? Jesli tak, wcisnij Y/N: ";
cin >> p[i].z_dod;
if (p[i].z_dod== "Y")
{
cout << "Zakonczono dodawanie";
return 0;
}
else if(p[i].z_dod == "y")
{
cout << "Zakonczono dodawanie";
return 0;
}
else
{
continue;
}
}
p[1].wyswietl();
}
pojazdy.h
#include <iostream>
using namespace std;
class Pojazdy
{
public:
string typ;
string marka;
string model;
string z_dod;
int ilosc;
int cena;
void dodaj();
void usun();
void wyswietl();
};
pojazdy.cpp
#include "pojazdy.h"
#include <iostream>
using namespace std;
void Pojazdy::dodaj()
{
cout << "DODAWANIE POJAZDU..." << endl;
cout << "Podaj typ pojazdu:";
cin >> typ;
cout << "Podaj marke pojazdu: ";
cin >> marka;
cout << "Podaj model pojazdu: ";
cin >> model;
cout << "Dodaj cene pojazdu: ";
cin >> cena;
}
void Pojazdy::wyswietl()
{
cout << "Dostepne pojazdy to:" << endl;
cout << p[i].typ << " || " << p[i].marka << " || " << p[i].model << " || " << p[i].cena;
}
Przechodząc do sedna, jak mogę przenieść cały kod ze sprawdzenia "zakończenia dodawania" do funkcji tak, by dalej on korzystał z tablicy Pojazdy p[100] oraz jak ugryzć to wyświetlanie zawartości, również tablicy klas Pojazdy p[100]. Ah, no i byłbym wdzięczny za jakikolwiek kod odnośnie usuwania danego pojazdu z konkretnego miejsca w tablicy jako funkcję(metodę klasy) oraz jakąś propozycję do tego, w jaki sposób mógłbym użyć tu przeładowania funkcji.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi!