Potwierdzenie adresu email

1

Od jakiegoś czasu nie przychodziły mi maile z powiadomieniami. Jako, że wysyłałem dzisiaj wiadomość do użytkownika, zauważyłem w profilu, że muszę potwierdzić, swój adres email.
Piszę dlatego, że nie zmieniałem adresu więc trochę mnie to zaskoczyło, a rejestrowałem się jakiś czas temu ;) więc pytanie brzmi, czy faktycznie coś zmieniałem?

4

Wczoraj albo przedwczoraj też dostałem komunikat o potwierdzenie adresu email.

A tak swoją drogą, to dostaje 500 przy przejściu do https://4programmers.net/User

0

Coś jest nie tak, 25 stycznia potwierdzałem swój adres email.
Ostani mail z forum przyszedł w środę 29, dzisiaj znowu zauważyłem brak maili z powiadomieniami, wchodzę na profil i widzę:

screenshot-20200206150719.png

To chyba nie jest prawidłowe...

0

@Panczo: to dziwne, bo z tego co widzę w Panelu Administracyjnym, system zgłasza, że Twój adres jest potwierdzony. Odhaczyłem to, zapisałem, a potem ponownie postawiłem ptaszka i zapisałem zmiany. Czy coś się teraz zmieniło?

0

Bo zdążyłem go już potweirdzić przed napisaniem posta...

screenshot-20200206151419.png

Za pierwszym razem nie byłem pewny czy nie majstrowalem w profilu, natomiast teraz na 100% wiem, ze nic nie robiłem

0

Ok, gdzieś w takim razie musi być bug jednak mam za mało informacji aby odtworzyć błąd :(

1

to nie jest krytyczne, jak sytuacja się powtórzy, to nie będę klikał w wysyłkę maila, tylko napiszę w tym wątku, może wtedy do czegoś dojdziecie.

0

@Panczo: a czy Twoja nazwa użytkownika zmieniała się od czasu rejestracji?

0

niezmienna od 2002 roku...

0

U mnie dzieje się tak samo. Pierwszy raz zwróciłem na to uwagę w lutym 2019. Od tamtego momentu potwierdzałem adres jeszcze około 5 razy. Ostatni raz we wrześniu 2019. Teraz też pojawia się komunikat, że adres nie został potwierdzony i powiadomienia nie są wysyłane.

0

Może byliście banowani (choćby przypadkiem)?

0

Nie byłem zbanowany, jeżeli nawet taki przypadek się zdarzył to nie zauważyłem

0

Z nietypowych rzeczy, to jedynie zmieniałem adres — obecny adres e-mail jest inny niż ten, który wykorzystałem do założenia konta.

2

Zmiana adresu wymaga ponownego jego potwierdzenia. To akurat jest normalne. Ale zakładam, że nie zmieniałeś go 5 razy ;)

0

Dzisiaj jeszcze dzialalo, nie generowałem linka aktywacyjnego:

screenshot-20200212201948.png

1

Robiłeś coś co mogłoby naprowadzić na ten bug? Zmiana hasła, ustawień profilu itp?

0

To stało się dosłownie przed chwilą, byłem na profilu i po nim klikałem, ale bez klikania zapisz.
Teraz aktywowalem, aby spróbowac poklikać po profilu i odtworzyć problem, ale sie nie pojawił.
Celowo zmieniłem ustawienia powiadomien i nadal mail nie wymaga potwierdzenia.
Mój ulubiony błąd, wiadomo, że cos jest nie tak ale nia ma punktów zaczepienia

0

Sytuacja się znowu powtorzyła, mój adres jest do weryfikacji.
Właściwie nie robiłem nic na swoim profilu, sprawdziłem bo przestały mi przychodzić powiadomienia (ostatnie z 18 lutego).

Nie aktywuje jakby to mialo pomóc w identyfikacji problemu

0

Możesz potwierdzić swój adres e-mail? Musiałem tymczasowo włączyć w ORM logowanie zapisu Twojego profilu bo nie wiem skąd pochodzi to zapytanie, które aktualizuje Ci dane.

0

Kliknięcie na linka w maila powoduje taki komunika: Whoops, looks like something went wrong.

0

Znowu adres jest do aktywacji.

0

Na pewno potwierdziłeś swój adres e-mail? Bo wydaje się jakby od tego 20 lutego nie był nadal potwierdzony.... :(

0

Potwierdziłem chwile przed komentarzem w poprzednim poście: 2020-02-20 11:08

Teraz potwierdziłem jeszcze raz:
screenshot-20200224091621.png

0

Temat wrócił:

screenshot-20200313145902.png

1

Ok, już wiem o co chodzi :) To nie jest błąd aczkolwiek informacja o tym, że wyłączyliśmy Ci powiadomienia, powinna być bardziej widoczna dla Ciebie. Już wyjaśniam o co chodzi.

Do rozsyłania maili używamy mailguna. Co jakiś czas jednak skrzynki użytkowników "umierają", są kasowane albo z innych powodów niedostępne. Wówczas e-maile przesyłane do użytkowników wracają do nas jako niedostarczone. Wówczas wyłączamy użytkownikom powiadomienia e-mail tak jak Tobie.

Pytanie tylko, czemu co jakiś czas, Twój serwer pocztowy odrzuca nasze e-maile? Ostatnim razem było to 9 marca, gdy serwer zwrócił kod 550 z informacją authentication required (?).

0

To jest postawione na Exchange Online Services mail to alias mojego konta, muszę sprawdzić dlaczego tak się dzieje, nie pamiętam kiedy przenosiłem tam konto, ale na pewno kilka lat temu....

2

Z tego co czytam, to taki kod błędu mógł być zwrócony bo serwer potraktował ten e-mail jako spam.

Musimy w takim razie zmienić ten mechanizm po naszej stronie aby nie był tak restrykcyjny i reagował tylko na określone kody błędów ze strony serwera pocztowego.

0

Przynajmniej się wyjaśniło, fajnie jakby ta informacja była widoczna poza profilem, mi nie przeszkadza moge klikać cyklicznie na potwierdzanie adresu.

0

Niestety musiałem póki co wyłączyć tę funkcjonalność. Mailgun nie dostarcza nam informacji z kodem błędu :( Z punktu widzenia mailguna jeżeli wygenerowany zostanie webhook, to oznacza po prostu permanent failure. Po prostu. Kody błędu mogę dopiero w logach mailguna podejrzeć.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1