W czym najlepiej napisać grę Webową 2D typu Tibia

0

Witam, w jakich jeżykach najlepiej taką grę napisać? coś typu tibia.

czy takie jeżyki będą okej?
WebSocket+PHP (Server)
Javascript/Jquery (Client)

czy to nie wystarczy na taką grę?
z tych jeżyków umiem bardzo dobrze jedynie PHP+PDO,HTML,CSS
JavaScript/Jquery nie bardzo ale jakoś sobie poradzę.

czekam na wasze propozycję

0

Obczaj Unity 3D i zobacz jak Ci się podoba jego eksport do WebGL.

Wtedy stack Twojej gry to serwer + Unity 3D (C# + Unity 3D API). Całą wizualizację i komunikację z serwerem załatwisz w Unity 3D - https://docs.unity3d.com/Manual/webgl-networking.html

Jak dla mnie, Unity 3D to solidne IDE, żeby ogarnąć taką grę w sposób uporządkowany ;)

2

A Ty nadal swoje :-) Uparty jesteś. Jeśli chcesz osiągnąć choćby najmniejszy sukces musisz zacząć od zaplanowania jak to ma działać. Technologia i dobór narzędzi to ostania rzecz, które odgrywają rolę.
Zacznij od rozpisania następujących rzeczy:

  • zrób listę tego co ma dokładnie robić serwer;
  • zrób listę tego co ma robić klient ;
  • opisz protokół komunikacji między klientem a serwerem ;
  • gdzie i w jakim formacie przechowywane są mapy gry ;
  • jaka jest logika gry, postacie, aktywne obiekty jakie interakcje mają między nimi zachodzić.
  • czy serwer robi obliczenia tylko po otrzymaniu zadania czy gra się toczy "w tle"cały czas a przeglądarka jest jedyni oknem na fragment całej gry.
    itp.. itd...

Nie zrobisz gry tak długo jak długo będziesz zabierał się do tego od d...y strony.
Ty prezentujesz podejście następujące: "mam już kierownicę i fotel samochodowy, jaką spawarkę kupić, żeby ścigać się tym autem na wyścigach."

Zdobądź minimalne doświadczenie! Na początek zrób grę kółko krzyżyk albo statki dla dwóch graczy przy różnych komputerach. Z tego co od wczoraj rozmawiamy widzę, że na chwilę obecną nie masz wiedzy żeby nawet tyle ogarnąć a porywasz się robić grę strategiczną multiplayer i online.

Odpowiadając na Twoje pytanie... Do wszystkiego wystarczy sam JavaScript i PHP - ale to nie są najszczęśliwsze wybory jeśli chcesz napisać grę typu Tibia.
Bo aby to zrobić to serwer powinien być napisany jako aplikacja serwerowa działająca cały czas. To może być np. C++, Python, Java itp ... PHP nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem do pisania tego typu rzeczy ( co nie oznacza, że się nie da ).

1
programistyczny napisał(a):

gra ma być typu tibia więc wszystko już mam w planie. grafiki itp będą przechowywane jako png/gif. mapa będzie budowana kratka po kratce z obrazków 32x32. lub jako jeden duzy obraz np 2000x2000 jako mapa.png

Super skoro wszystko już wiesz i plan jest gotowy zatem do dzieła!
Jak skończysz prześlij adres gry chętnie będę testował.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1