Definicje funkcji

0

Cześć, czy w Visual Studio 2019 jest możliwość właczenia / dodania definicji funkcji w InteliSense?

Chodzi mi o to, że w C# mam wszystko ładnie napisane, co dana funkcja robi i co zwraca, a tutaj mam tylko "search online", więc musze wszystko googlować co jest czasochłonne.

0

Chodzi Ci o coś pokroju in-editor documentation? Niestety nie ma czegoś takiego.

Qt Creator, natomiast ma dokumentację Qt wbudowaną w edytor, ale rozumiem, że nie o taką odpowiedź Ci chodzi.

0

Qt Creator jednak kosztuje krocie... No nic, w takim razie należy to robić manualnie i mozolnie.

0

Doświadczenie przebywa szybko, w zasadzie jak dla mnie szybciej manualnie niż używanie tych podpowiedzi.

0

Możesz dodać normalny komentarz przed deklaracją typu, czy funkcji i intellisense go wyświetli w ramach podpowiedzi.

class foo {
public:
    /*
    blah blah blah

    blah
   */
    void bar();
};

screenshot-20191205021027.png

0

@satirev: Tak, ale dodanie ręcznie opisu do wszystkich funkcji trochę mi zajmie :D Nie rozumiem dlaczego microsoft tego nie dodał do VS.

0

Jak jesteś studentem to możesz dostać za free plugin-a ReSharper, który łata wszystkie dziury VS i robi dużo więcej.
Polecam też spróbować CLion.

0
Ulgikkksss napisał(a):

@satirev: Tak, ale dodanie ręcznie opisu do wszystkich funkcji trochę mi zajmie :D Nie rozumiem dlaczego microsoft tego nie dodał do VS.

Język C/C++ jest pełen "utrudniaczy", np #define może zasłonić rzeczywistą nazwę funkcji albo strukturę programu, albo kolejność #includowania headerów zmienia definicję. Zrobienie czegoś takiego na tym gruncie jest tysiąc razy trudniejsze od C# czy Javy

0

@AnyKtokolwiek: Możesz podać jakiś przykład, gdzie kolejność includowania ma znaczenie?

0
Ulgikkksss napisał(a):

@AnyKtokolwiek: Możesz podać jakiś przykład, gdzie kolejność includowania ma znaczenie?

Jeśli dochodzi do czegoś takiego to jest to programistyczne WTF.
Niestety spotkałem się z czymś takim w C++ Builder (wieki temu, więc może to zmienili): zależnie od kolejności #include <iostream> i jakiegoś nagłówka z VCL (nie pamiętam nazwy), dostarczany był (albo nie) std::ostream& operator<<(ostream&, const TString&) i std::istream& operator>>(istream&, TString&).

Ostatnio na MacOS natrafiłem na ten problem tylko w podwojonej dawce (u mnie jeszcze wyskoczyło gmtime_s).

W API Windowsa jest dużo takich kwiatków, by obsłużyć funkcje/metody w wersji kończącej się na A i W (wersje dla char it wchar_t).

0
MarekR22 napisał(a):
Ulgikkksss napisał(a):

@AnyKtokolwiek: Możesz podać jakiś przykład, gdzie kolejność includowania ma znaczenie?

Jeśli dochodzi do czegoś takiego to jest to programistyczne WTF.
Niestety spotkałem się z czymś takim w C++ Builder (wieki temu, więc może to zmienili): zależnie od kolejności #include <iostream> i jakiegoś nagłówka z VCL (nie pamiętam nazwy), dostarczany był (albo nie) std::ostream& operator<<(ostream&, const TString&) i std::istream& operator<<(istream&, TString&).

Ostatnio na MacOS natrafiłem na ten problem tylko w podwojonej dawce (u mnie jeszcze wyskoczyło gmtime_s).

W API Windowsa jest dużo takich kwiatków, by obsłużyć funkcje/metody w wersji kończącej się na A i W (wersje dla char it wchar_t).

Wyjaśniłeś to za mnie ;)
Miałem na myśli Borlandy, Microsofta MFC (tu makrami buduje się przepływy, if-y, obsługę wyjątków i jeden Pan Bóg wie co jeszcze), jakąś dużą bibliotekę dystrybuowaną w źródłach w latach 1990

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1