Dwie tablice w konstruktorze

0

Cześć

Zrobiłem taki konstruktor:

        private int[] array;
        private T[] genericArray;

        public MyGenericArray(int size)
        {
            this.array = new int[size + 1];
            this.genericArray = new T[size + 1];
        }

Teraz chciałem utworzyć tablicę liczb całkowitych:

MyGenericArray<int> intArray = new MyGenericArray<int>(5);

Czyli na rzecz zmiennej **intArray ** powstaną dwie tablice - do jednej zmiennej będą przypisane dwa nowe obiekty?
Jak to dokładnie działa?

3

Do zmiennej intArray będzie przypisany jeden obiekt - MyGenericArray.
To, że wewnątrz siebie zawiera on dwa pola (bądź więcej), jest inną sprawą.

0
Patryk27 napisał(a):

Do zmiennej intArray będzie przypisany jeden obiekt - MyGenericArray.
To, że wewnątrz siebie zawiera on dwa pola (bądź więcej), jest inną sprawą.

Jak to się dzieje, że powstaje obiekt genericArray a nie array?

0
szydlak napisał(a):

Definicja klasy i obiektu

Teraz zauważyłem, że źle zadałem pytanie, jedno miałem w głowie a napisałem drugie.
Chodzi mi o to, że nie wiem jak to sie dzieje, że powstaej konkretnie tablica genericArray a nie array.

Teraz zauważyłem, że powstają dwie tablice na których mogę operować - dobrze rozumiem?

1

Jak to się dzieje, że powstaje obiekt genericArray a nie array?

Nie rozumiem pytania - powstają obydwa.

powstają dwie tablice na których mogę operować - dobrze rozumiem?

Tak, zgadza się.

0

Obiekt może zawierać kilka pól . Te pola mogą przechowywać referencje do innych obiektów np. tablic.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1