Tworzenie gier

0

Witam!

Mam dylemat w sprawie tworzenia gier. Chciałbym stworzyć swoją własną grę i nie wiem w jaki sposób to zrobić. Umiem programować w c++, tworzyłem trochę w scratchu. Nie wiem co jest lepsze dla początkującego programisty - unity, programowanie w c++ (konsola) za pomocą bibliotek graficznych czy przerzucenie się na visual studio.

1

Z rzeczy, które wymieniłeś najlepsze będzie unity. Możesz w nim nawet programować w C++ ;)
Nie rób jedynie gry od 0, bez silnika. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z gamedevem to będzie to strasznie mozolna praca.
Poza tym wątpie, że ci się uda :D

A więc bierz unity, albo jakiś inny fajny silnik do tworzenia gier.

0
[paczekwmasle napisał(a)]Nie wiem co jest lepsze dla początkującego programisty - unity, programowanie w c++ (konsola) za pomocą bibliotek graficznych czy przerzucenie się na visual studio.

Dla początkującego - nic nie jest lepsze. Poważnie. Ale w dalszej perspektywie postawiłbym także na unity.

Niedyskretne pytanie mam: co masz na myśli, pisząc, że umiesz programować w C++?

0
lamerski napisał(a):
[paczekwmasle napisał(a)]Nie wiem co jest lepsze dla początkującego programisty - unity, programowanie w c++ (konsola) za pomocą bibliotek graficznych czy przerzucenie się na visual studio.

Dla początkującego - nic nie jest lepsze. Poważnie. Ale w dalszej perspektywie postawiłbym także na unity.

Niedyskretne pytanie mam: co masz na myśli, pisząc, że umiesz programować w C++?

no troche pisałem w dev cpp , ale to raczej poziom początkujący.

2
paczekwmasle napisał(a):

Witam!

Mam dylemat w sprawie tworzenia gier. Chciałbym stworzyć swoją własną grę i nie wiem w jaki sposób to zrobić. Umiem programować w c++, tworzyłem trochę w scratchu. Nie wiem co jest lepsze dla początkującego programisty - unity, programowanie w c++ (konsola) za pomocą bibliotek graficznych czy przerzucenie się na visual studio.

Nie rozumiem u aspirujących gamedevów tej tendencji do parcia "na silniki" na początek.
IMHO skup się na algorytmicznym i strukturodanowym aspekcie na początek (konsola z ncurses tu wystarczy do reprezentacji "graficznej").
Zacznij od implementacji klasyków 2D w proponowanej kolejności:

-kółko i krzyżyk (może być bez AI na początek)
-Sokoban (zahardkodowane mapy)
-Snake (żresz kropki i rośniesz - jak uderzysz głową w krawędź ekranu lub siebie to przegrywasz)
-Tetris, gra "w kulki" i temu podobne "zbijanie linii"
-jeśli lubisz wyzwania to Pac-Man i/lub Bomberman

Jeśli jesteś w miarę obyty z programowaniem to po za ostatnią pozycją powinieneś spokojnie napisać każdy z tych projektów (w ich najprostszym wariancie) w jeden wieczór.

Jak już to zrobisz to rozbuduj te gry - przykładowo pomyśl jak zrobić proceduralne generowanie map do nich.

Wtedy proponuję zaimplementować własnego roguelike'a. (tu już sporo algorytmów i struktur danych wejdzie - line of sight, pathfinding, mechanika walki, różnorodna interakcja z otoczeniem i mobów itp. ). Jak nie czujesz się wtedy jeszcze na siłach na roguelike'a to napisz jakąś platformówkę ala Mario czy jeżdżenie czołgiem i strzelanie. do budynków i innych jednostek.

2

@Satanistyczny Awatar: Nie zgadzam się.
Jeśli ktoś serio ma parcie, żeby tworzyć gry to pisanie kółko i krzyżyk, snake albo tetrisa sprawi, że mu się to wszystko znudzi i to porzuci.
Nie twierdzę, że jest to zły sposób, pewnie wyznajesz zasadę małych kroków. Zacznie robić takie gry i potem bardziej skomplikowane. Aż w końcu za jakiś czas może będzie mógł napisać coś co serio chcę.
Ale nie jest to najlepszy sposób, mówię to też na swoim przykładzie.
Ja od razu z "grubej rury" zacząłem pisać MMO Survival nie mając kompletnie żadnego pojęcia o tworzeniu gier. Jedyne doświadczenie jakie miałem to programowane w PHP :D
I wiesz? Przez 2 lata świetnie się bawiłem, chociaż skończyłem ostatecznie tylko 1 grę.
Zetknąłem się z masą problemów i wielu rzeczy się nauczyłem. A przy tym poznałem masę ludzi, którzy mi pomagali i na pewno nie poznałbym ich robiąc i polepszając kółko i krzyżyk.

A tutaj gry, które robiłem. Żeby nie było że jakieś farmazony opowiadam :D

bg2.jpg40417645_1355732887862427_3167831151540699136_n.png59344e5d45ece_Beztytuu.png.375af58059a41f63675300458cc1e7e7.jpg38942473_1329229610512755_7998898408616099840_o(1).jpg

A więc @paczekwmasle jeśli chcesz pisać kółko i krzyżyk to pisz, a jeśli drugą tibie to także siadaj i pisz :D
Ważne, żeby tylko programował i nastawił się na ciężką pracę.

1

Zdecydowałem się na razie na unity - siedzę i się uczę, na razie jest spoko

2
MasterOf napisał(a):

@Satanistyczny Awatar: Nie zgadzam się.
Jeśli ktoś serio ma parcie, żeby tworzyć gry to pisanie kółko i krzyżyk, snake albo tetrisa sprawi, że mu się to wszystko znudzi i to porzuci.

Jak ktoś wysiada przy kółku i krzyżyku, które to się pisze w jeden wieczór to sorry, ale programowanie w ogólności nie jest dla niego.

Nie twierdzę, że jest to zły sposób, pewnie wyznajesz zasadę małych kroków. Zacznie robić takie gry i potem bardziej skomplikowane. Aż w końcu za jakiś czas może będzie mógł napisać coś co serio chcę.

Tak. Inaczej kończy się to gównokodem. Możesz zaprzeczać ile chcesz - widziałem na studiach i w pracy dość tych, którzy tak zaczynali - produkowali makaron, procesory, bazy danych i przeglądarki ledwo zipały wykonując najprostsze operacje bo były implementowane metodą konia kombinującego pod górkę. A pracowałem zarówno w branży embedded poziomu kernelowego/RTOS gdzie się pracowało na codebase złożonego z milionów linii kodu jak i około devopsowej/webdev przy mniejszych. Co ciekawe im gorszy był kod tym strony jego autorów były mocniej wypełnione samouwielbieniem. Kompletnym kuriozum był kod pewnego "studio" który był totalnym makaronem gdzie config był zmieszany z kodem programistycznym w wyodrębnionym pliku - a licencja w każdym pliku zabraniała totalnie modyfikacji kodu przez kogokolwiek - więc teoretycznie łamałeś licencję (czy jest ta licencja w ogólne zgodna z polskim prawem to już kwestia na odrębną debatę) zmieniając w nim hasło do bazy danych czy nazwę bazy i adres serwera. Z ciekawości wygooglowałem nazwę tego "studio" - oczywiście tysiące usatysfakcjonowanych klientów. A przynajmniej piewy zachwytu nad dobrą współpracą i sprawnym działaniem softu. Lans na ładne słówka nie robi dawno na mnie wrażenia. Pozdrawiam tych którzy domyślają się o jakie "studio" chodzi. Za taki makaron sanepid powinien dawać bana na komputer.

Ale nie jest to najlepszy sposób, mówię to też na swoim przykładzie.

Brak usystematyzowania i chaos to potężna przeszkoda w rozwoju.

Ja od razu z "grubej rury" zacząłem pisać MMO Survival nie mając kompletnie żadnego pojęcia o tworzeniu gier. Jedyne doświadczenie jakie miałem to programowane w PHP :D

Tu mówimy o człowieku który określił się jako początkujący coś tam trochę. To co mu dałem to ledwo start na miesiąc. Z czym masz problem? Insynuujesz, że to są jakieś złożone zagadnienia? Okej - roguelike owszem - to kobyła na dłużej na start. Są tacy co potem strzelają je w 7 dni na konkurs internetowy. 7Day Roguelike Challenge. Realizując te projekty będzie musiał sobie odpowiedzieć na pytania projektowe i algorytmiczne i podejmować samodzielnie związane z nimi decyzje.

I wiesz? Przez 2 lata świetnie się bawiłem, chociaż skończyłem ostatecznie tylko 1 grę.

Aha. I że przewrotnie zapytam - co to ma do przypadku ogólnego? Pomijając, że nic mi to nie mówi czegoż to ty się takiego nauczyłeś.

Zetknąłem się z masą problemów i wielu rzeczy się nauczyłem. A przy tym poznałem masę ludzi, którzy mi pomagali i na pewno nie poznałbym ich robiąc i polepszając kółko i krzyżyk.

Jeśli polepszałbyś kółko i krzyżyk przez 2 lata, to nie miałoby to znaczenia, czy byś ich poznał, czy nie.

A tutaj gry, które robiłem. Żeby nie było że jakieś farmazony opowiadam :D

To nie gry, tylko obrazki z nich. Pokaż mi kod - to może mi zaimponujesz. Zwłaszcza jeśli jest to coś wybitnie bardziej złożonego niż to co zaproponowałem. Na razie to co widziałem na twoim githubie pośladków nie urywa. Większe rzeczy się pisało na zaliczenia na za dwa tygodnie na studiach. Może więc przyhamuj Waszmość z propagandą własnego sukcesu i zapodaj jakieś konkrety zamiast PR?

A więc @paczekwmasle jeśli chcesz pisać kółko i krzyżyk to pisz, a jeśli drugą tibie to także siadaj i pisz :D

No tak, bo to się wzajemnie wyklucza. Napisanie kilku prostych rzeczy na rozgrzewkę uczyni go niezdolnym do pisania innych rzeczy. :D

0

@Satanistyczny Awatar: Wiesz co?
Twoje rady kojarzą mi się z takim Zacznij od c++, każdy prawdziwy programista zaczyna od c++, jeśli nie zacząłeś od c++ to nie wiesz co to prawdziwe programowanie i nie przestrzegasz podstawowych zasad prawdziwego programowania.
Niech sobie pisze co chłopak chce, a nie narzucasz mu kółko i krzyżyk. To są setki godzin i jeśli ktoś nie będzie czuł, że robi coś co chce i co go kręci to na pewno nie pociągnie tematu do końca.

Satanistyczny Awatar napisał(a):

Tak. Inaczej kończy się to gównokodem. Możesz zaprzeczać ile chcesz - widziałem na studiach i w pracy dość tych, którzy tak zaczynali - produkowali makaron, procesory, bazy danych i przeglądarki ledwo zipały wykonując najprostsze operacje bo były implementowane metodą konia kombinującego pod górkę.

Twoje argumenty trochę kuleją, bo co z tego, że będzie pisał przygodówke czy prostą grę. Jeśli nie będzie przestrzegał pewnych zasad to tutaj i tutaj narobi syfu. Chyba nie znasz ludzi, skoro zakładasz, że w mniejszych projektach nie można nic zepsuć :D

Satanistyczny Awatar napisał(a):

To nie gry, tylko obrazki z nich. Pokaż mi kod - to może mi zaimponujesz. Zwłaszcza jeśli jest to coś wybitnie bardziej złożonego niż to co zaproponowałem. Na razie to co widziałem na twoim githubie pośladków nie urywa. Większe rzeczy się pisało na zaliczenia na za dwa tygodnie na studiach. Może więc przyhamuj Waszmość z propagandą własnego sukcesu i zapodaj jakieś konkrety zamiast PR?

Typowe, argumenty się skończyły to trzeba obrazić. Chociaż, skoro jesteś taki dobry i świetny to sam możesz coś pokazać. Gry to moje hobby i nie wiąże z tym pracy, poza tym w swoich projektach wykorzystywałem płatne modele, których nie mogę upubliczniać, dlatego też nie ma ich na githubie.

0
MasterOf napisał(a):

@Satanistyczny Awatar: Wiesz co?
Twoje rady kojarzą mi się z takim Zacznij od c++, każdy prawdziwy programista zaczyna od c++, jeśli nie zacząłeś od c++ to nie wiesz co to prawdziwe programowanie i nie przestrzegasz podstawowych zasad prawdziwego programowania.
Niech sobie pisze co chłopak chce, a nie narzucasz mu kółko i krzyżyk. To są setki godzin i jeśli ktoś nie będzie czuł, że robi coś co chce i co go kręci to na pewno nie pociągnie tematu do końca.

Satanistyczny Awatar napisał(a):

Tak. Inaczej kończy się to gównokodem. Możesz zaprzeczać ile chcesz - widziałem na studiach i w pracy dość tych, którzy tak zaczynali - produkowali makaron, procesory, bazy danych i przeglądarki ledwo zipały wykonując najprostsze operacje bo były implementowane metodą konia kombinującego pod górkę.

Twoje argumenty trochę kuleją, bo co z tego, że będzie pisał przygodówke czy prostą grę. Jeśli nie będzie przestrzegał pewnych zasad to tutaj i tutaj narobi syfu. Chyba nie znasz ludzi, skoro zakładasz, że w mniejszych projektach nie można nic zepsuć :D

Satanistyczny Awatar napisał(a):

To nie gry, tylko obrazki z nich. Pokaż mi kod - to może mi zaimponujesz. Zwłaszcza jeśli jest to coś wybitnie bardziej złożonego niż to co zaproponowałem. Na razie to co widziałem na twoim githubie pośladków nie urywa. Większe rzeczy się pisało na zaliczenia na za dwa tygodnie na studiach. Może więc przyhamuj Waszmość z propagandą własnego sukcesu i zapodaj jakieś konkrety zamiast PR?

Typowe, argumenty się skończyły to trzeba obrazić. Chociaż, skoro jesteś taki dobry i świetny to sam możesz coś pokazać. Gry to moje hobby i nie wiąże z tym pracy, poza tym w swoich projektach wykorzystywałem płatne modele, których nie mogę upubliczniać, dlatego też nie ma ich na githubie.

tl;dr; piszesz byle sobie popisać. Załapałem. EoT.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1