Najlepiej zbuduj najpierw coś małego, a raczej ileś małych rzeczy w temacie gier przeglądarkowych, żeby nabrać jakiegoś tam głębszego spojrzenia na to, jak się za to zabrać.
W sensie - podejście "zrobię pierwszą grę, od razu dużą" raczej nie wróżyłoby sukcesu. Ale podejście "poćwiczę sobie, zrobię parę prościutkich gierek, potem trochę większe" już jest lepsze.
Jest taki konkurs nawet coroczny, w którym trzeba zrobić małą grę w JS i można nawet jakieś nagrody wygrać
https://js13kgames.com/
więc mogłabyś wziąć udział potem w takim czymś, nawet w ramach motywacji do nauki i zrobienia czegoś konkretnego.
poza tym źródła konkursowych gier są dostępne w internecie, więc można obejrzeć jak je zrobili.
własnej gry przeglądarkowej
gry przeglądarkowe są różne. Może być w niej animacja, może opierać się na formularzach HTML. Grafiki może w ogóle nie być, albo być 2D, albo 3D... Może być single player, może być turówka, może być real time... W zależności od założeń, trudność zrobienia jej też będzie różny. I mogą też pojawić się wymagania typu logika serwerowa (czyli oprócz kodu w przeglądarce, musiałabyś pisać również kod, który będzie się odpalać na serwerze, zabezpieczenia (żeby nikt nie oszukał) itp.
tego co zdążyłam się zorientować C++ niezbyt się nada.
C++ może się nadać nawet w grze przeglądarkowej. Tylko raczej byłoby to zaawansowane użycie, pewnie zupełnie niepotrzebne w twoim przypadku (np. dałoby się np. skompilować C++ do JavaScriptu. I ludzie tak czasem robią, że portują jakąś bibliotekę z C++ do JS. No ale to jest bardzo specyficzne użycie).
Tu moje pytanie : Jakich języków muszę się nauczyć i jak je "skleić" żeby finalnie tworzyły całość. Ogarniam trochę HTML, mam pewną wiedze dotyczącą C++ i Java Script. Jednak z tego co zdążyłam się zorientować C++ niezbyt się nada
możesz spróbować z JavaScript + Phaser (framework do gier/grafiki, ja osobiście nie przepadam, ale chyba jak ktoś zaczyna to najlepsza opcja będzie, choćby dlatego, że dużo przykładów jest) https://phaser.io/
tzn. zakładając, że chcesz robić grę z grafiką 2D.