Kojarzy ktoś takie gierki jak OGame albo Ikariam czy Plemiona? Przecież to wszystko są crudy. Spokojnie można by takiego klona napisać z użyciem jakiegoś frameworka javascriptowego do frontu oraz java, c# czy pythona jako back-end. Do tego jakaś baza danych. No to rzucam pomysł: Stworzenie gry programista 15k. Taka gierka byłaby odwzorowaniem wymienionych wcześniej gierek. Zaczynasz grę jako osoba niezwiązana z programowaniem. Surowcami dla gracza może być np pieniądz i czas. Gracz mógłby rozwijać różne umiejętności i decydować o kierunku rozwoju. Mógłby rozwijać np języki obce, różne języki programowania na zasadzie poziomów. Z czasem gracz rozwijał by sieć kontaktów i pracował jako freelancer i dostawał coraz lepiej płatne projekty za większą stawkę lub pracował na etacie.
Każdy kolejny poziom rozwoju byłby droższy i trwał więcej czasu. Koszt osiągnięcia drugiego poziomu stopnia wtajemniczenia w programowanie kosztowałby 50 zł i wyglądało by tak, że gracz wchodzi na market i kupuje kurs z udemy. Wbicie 10 poziomu wymagałoby ukończenia bootcampu, który trwałby 30 godzin i kosztował 10.000. Wbicie 20 poziomu wymagałoby ukończenia studiów inżynierki i kosztowało 50k itp itd.
Gracze mogliby np pisać różne złośliwe skrypty lub wysyłać ataki DDOS, które przeszkadzałby innym graczom w nauce programowania, albo czasowo blokowały ich rozwój, w ten sposób rosłaby presja oraz konkurencja. Dlatego każdy gracz musiałby również decydować, które umiejętności rozwijać np: rozwijać firewalla oraz cloud flare albo poszerzać swoją sieć kontaktów o rosyjskich crackerów na wynajem. Powstałaby też gildie programistów, gdzie każdy mógłby wpłacać datki i np rozwijać piwnicę, która byłaby główną siedzibą. Oczywiście gildie mógłby ze sobą walczyć i wzajemnie sobie utrudniać życie. Taką piwnicę można by rozwijać przez wpłacanie dodatków. Za zgromadzoną kwotę kupić piłkarzyki, konsole czy inne bajery.
Gracz wraz z rozwojem umiejętności mógłby wykonywać coraz bardziej zaskakujące akcje. Np wyłączyć prąd przy pomocy skryptu w danym mieście i zablokować innym graczom możliwość nauki. Gracz musiałby więc wybierać pomiędzy rozwojem swojej postaci w stronę zarabiania pieniędzy, poszerzania wiedzy, umiejętności pisania skryptów szkodzących innym graczom czy rozwijaniu obrony w celu niwelowania zagrożeń ze strony innych. A to wszystko oparte na nieszczęsnych CRUDACH