Pokolenie "pisania gier" vs "pokolenie łączenia z bazą danych" - prawda, czy mit?

0

Czy to prawda, że patrząc na różnicę programistów sprzed około 10 a teraz da się zauważyć właśnie taki podział?
Dawniej - będący w stanie samodzielnie zaklepać w jeden wieczór tego słynnego snejka ogarniętego programisty samouka i obecnie będącego w stanie tylko zaklepać wczytywanie strony z bazy danych na skrzyż z logowaniem webdeva po przerobieniu kilku tutoriali na necie?

0

Na bootcampie nie uczą pisania gier, tylko klepania crudów.

0

Fajnie, że Masz jakieś przemyślenia, ale Mógłbyś coś wnieść do tematu i pisać po polsku? - lion137 18 minut temu

Yes is. Zapomnaiłem dopisać "lat" po 10. Obiecuję, że będę się starać nie pomijać słów.
Thank you from the mountain behind indulgence.

0

Nie wiem czy komercyjnie aż tak wymaga się "zaklepania snejka" po prostu jest wiele frameworków gdzie skrótowo klepiesz crudy, pykniesz jakieś rest api itp. czas to piniondz.
Dodatkowo sporo jest na github, więc klepanie koła od nowa nie ma zbytnio sensu, nawet prywatnie.

1

Kiedyś tak było bo ludzie siedzieli w domu i robili to najpierw dla przyjemności. Wszyscy z nas chyba od tego zaczynali, że łączyli się z netem przez TPSA na 3 impulsy i googlowali rozwiązania problemów, które mieli a potem siedzieli i klepali kod dla siebie.

Teraz kiedy ludzie zaczynają od bootcampa bo ktoś im naobiecuje 15k nie ma się co dziwić, że nie napiszą nic więcej niż to czego się nauczyli na kursie.

1

Na dobrą sprawę uczenie się pisania CRUDów pod dyktando jest podyktowane zdrowym rozsądkiem.

Skoro po napisaniu sobie iluś gierek i tak prawdopodobnie będziesz potem klepać CRUDy, to właściwie po co tracić czas? Gry i inne przyjemne rzeczy będziesz mógł sobie pisać w wolnym czasie, jak już znajdziesz pracę.

Jeszcze dwa lata temu faktycznie po napisaniu gry i wrzuceniu na GH na zaliczenie szło już coś znaleźć, a nawet zdarzało się, że zbłąkani rekruterzy sami się zgłaszali (xD) do petenta.

A teraz? Dostajesz zadanie rekrutacyjne napisać jeden endpoint do CRUDa wg opisu i tyle. Zero wyobraźni, masz tylko naklepać od linijki i albo trafisz w klucz ze swoją schemą, DTO i testami albo nie trafisz i do widzenia.

1
superdurszlak napisał(a):

Na dobrą sprawę uczenie się pisania CRUDów pod dyktando jest podyktowane zdrowym rozsądkiem.

Skoro po napisaniu sobie iluś gierek i tak prawdopodobnie będziesz potem klepać CRUDy, to właściwie po co tracić czas? Gry i inne przyjemne rzeczy będziesz mógł sobie pisać w wolnym czasie, jak już znajdziesz pracę.

Jeszcze dwa lata temu faktycznie po napisaniu gry i wrzuceniu na GH na zaliczenie szło już coś znaleźć, a nawet zdarzało się, że zbłąkani rekruterzy sami się zgłaszali (xD) do petenta.

A teraz? Dostajesz zadanie rekrutacyjne napisać jeden endpoint do CRUDa wg opisu i tyle. Zero wyobraźni, masz tylko naklepać od linijki i albo trafisz w klucz ze swoją schemą, DTO i testami albo nie trafisz i do widzenia.

No tak, bo od dwóch lat tylko CRUD i webdev istnieją na rynku.

6

Nie zapominajmy, że "za tamtych czasów" każdy szanujący się programista, który programował w PHP musiał napisać swój framework MVC i swojego CMSa, a nie jakieś springi. :D

0

Czyli pokolenie "ide na infę bo lubię gry" już wymarło?

W końcu :D

@karpov

Kiedyś tak było bo ludzie siedzieli w domu i robili to najpierw dla przyjemności. Wszyscy z nas chyba od tego zaczynali, że łączyli się z netem przez TPSA na 3 impulsy i googlowali rozwiązania problemów, które mieli a potem siedzieli i klepali kod dla siebie.

no tak, bo webapki to nie mogą dawać przyjemności, szczególnie gdy faktycznie masz użytkowników :D

0

Teraz tych piszących gry jest jeszcze więcej niż kiedyś. Po prostu ich udział w ogóle programujących się zmniejszył. Ogólnie programuje dużo więcej osób. Pojawiły się nowe możliwości jeśli chodzi o it, więc ludzie robią inne rzeczy. Poszerzył się rynek pracy. Zwiększyła się też świadomość finansowa społeczeństwa.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1