Jak rozwiązać lagi w multiplayer ?

1

Prosta gierka 2D zarobkowa multiplayer w trakcie tworzenia i problem lagów przy grze z kimś z innego kontynentu.
Jakie rozwiązania zastosować ?

Oddzielne serwery np. w Europie USA itd. gdzie gracz wchodzi i wybiera serwer najbliższy jemu i ma dostęp do graczy którzy także wybrali ten serwer więc opóźnienia bardzo małe czy też coś takiego jak usługi pod multiplayer typu Photon

https://www.photonengine.com/en-US/Photon

Z tym że Photon płatne od liczby użytkowników
Serwery swoje bez ograniczeń.

Macie jakieś doświadczenia ?
Sugestie ?
Inne rozwiązania ?

3

zazwyczaj serwery i dobór przeciwników jest taki by było jak najbliżej tej konkretnej osoby, czyli na całym świecie byś musiał serwery mieć, co z tego, że postawisz w ue i usa jak ktoś z japonii czy nawet z rosjii już bedzie miał wysoki ping?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1