Witam jestem początkującym w programowaniu obiektowym, więc proszę o wyrozumiałość, ale nie wiedziałem jak szukać danej frazy.
Mam kod gry w której stworzyłem klasę silnika by kod główny gry był w pełny sposób autonomiczny, klasa silnika korzysta z klas pocisku, gracza i wrogów które korzystają ze zmiennych klasy Engine np. gracz ustawia swoją pozycję pod względem wielkości okna z klasy Engine. Aktualnie wykorzystuje po prostu globalną zmienną Engine dzięki której klasy zewnętrzne mają dostęp lecz chciałbym aby klasa Engine mogła wywoływać metody tych klas używając swojego własnego obiektu wewnątrz klasy.
Utworzyłem w deklaracji klas w atrybutach przekazywanych wskaźnik na obiekt klasy Engine, ale nie wiem w jaki sposób wewnątrz klasy Engine przekazać obiekt do atrybutów. Dla wyjaśnienia:
Konstruktor pocisku ->
Bullet::Bullet(Engine_Main &Engine)
{
Engine_Main Engine = &Engine; //Nie wiem tutaj też czy dobrze wskazuje
}
a wewnątrz klasy Engine_Main podczas tworzenia pocisku nie wiem jak odnieść się by klasa sama przypisywała temu swój obiekt, w którym aktualnie wykonywana jest operacja.