Kilka pytań - paintComponent, nauka

0

//Witam, mam 14 lat, proszę o wyrozumiałość.

Dlaczego w klasie paintComponent musi być umieszczona metoda super.paintComponent(g); i za co jest odpowiedzialna?
Czy przez tworzenie jpanelów i innych komponentów, w Window Buliderze uczę się programowanie i czy warto tego używać w nauce?
Jak w tej "main metodzie" ( public static void main(String[] args)) zaimportować okno i inne klasy?

Z góry dzięki i pozdrawiam :>

0
froV napisał(a):

//Witam, mam 14 lat, proszę o wyrozumiałość.

Dlaczego w klasie paintComponent musi być umieszczona metoda super.paintComponent(g); i za co jest odpowiedzialna?
Czy przez tworzenie jpanelów i innych komponentów, w Window Buliderze uczę się programowanie i czy warto tego używać w nauce?
Jak w tej "main metodzie" ( public static void main(String[] args)) zaimportować okno i inne klasy?

Z góry dzięki i pozdrawiam :>

a umiesz juz angielski? https://docs.oracle.com/javase/tutorial/uiswing/painting/step2.html tu znajdziesz odpowiedz na to pytanie. Jak zainportowac okno i inne klasy? Normalnie dajmy na to mamy klase (czyli plik) Okno i w sroku piszesz sobie g.fillOval dajmy na to. Odwolujesz sie do klasy w mainie po prostu przez jej nazwe, czyli Okno maleokienko = new Okno(), co tworzy obiekt tej glownej klasy ktora zrobiles. Potem wystarczy ja dodac do glownej "ramki": frame.add(okienko), ktory to obiekt frame tez musisz zainicjalizowac. Importy tworza ci sie automatycznie w IDE Intelij Community, jak masz jakis mail konczacy sie na .edu.pl to byc moze uda ci sie go pobrac za darmo - b przyspiesza nauke. Swing jak to swing, technologie i tak sie zmieniaja, a cos ci zawsze zostanie w glowie jesli chodzi o metodyke. Powodzenia :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1