Implementacja metody przy użyciu konstruktora

0

Dzień dobry,
Jestem na rozdziale 10 S.Praty "Język C++ Szkoła programowania". Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić taki fragment:

"Zachowaj w postaci metody interaktywną wersję funkcji setgolf(), ale zaimplementuj ją przy użyciu nowego konstruktora (na przykład pozyskane interaktywnie dane przekaż do wywołania konstruktora tworzącego obiekt tymczasowy i przypisz ten obiekt do obiektu wywołującego *this",

oraz z kolejnego zadania:
"Zaimplementuj z użyciem konstruktora interaktywną metodę setSales(Sales &).

Moje pytania:

  1. Co to znaczy "Zaimplementuj metodę z użyciem konstruktora"? Czy mam przerobić metodę na konstruktor? I jaki to ma sens? Zmienić tylko nazwę na nazwę klasy?
  2. Co to znaczy "obiekt wywołujący *this"? Czy this to nie jest przypadkiem wskaźnik wskazujący na obiekt, na rzecz którego wywołana jest metoda? Taka definicja była w rozdziale... Co to za masło maślane? Obiekt ma wywołać swój własny wskaźnik? :/
  3. "...pozyskane interaktywnie dane przekaż do wywołania konstruktora" - jak mam przekazać to co wpisze użytkownik do konstruktora?

Błagam, pomocy, bo odechciewa mi się już tego uczyć, wymagają w zadaniach jakichś dziwnych poplątanych konstrukcji których w ogóle nie opisali ...

0

Masz to przecież dokładnie opisane w zadaniu:

pozyskane interaktywnie dane przekaż do wywołania konstruktora tworzącego obiekt tymczasowy i przypisz ten obiekt do obiektu wywołującego *this"

Masz przypisać nowo utworzony obiekt do *this

0

To że mam opisane w zadaniu to nie oznacza, że rozumiem.
Miałam nadzieję, że ktoś mi to przystępnie wyjaśni, jak się implementuje metodę przy użyciu konstruktora.

0

Tworzysz obiekt tymczasowy. Przypisujesz do *this. Masz to napisane w zadaniu i już też o tym napisałem. To są podstawowe kroki, nie da się ich podzielić na mniejsze aby "przystępnie wyjaśnić".

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1