Dzień dobry,
Jestem na rozdziale 10 S.Praty "Język C++ Szkoła programowania". Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić taki fragment:
"Zachowaj w postaci metody interaktywną wersję funkcji setgolf(), ale zaimplementuj ją przy użyciu nowego konstruktora (na przykład pozyskane interaktywnie dane przekaż do wywołania konstruktora tworzącego obiekt tymczasowy i przypisz ten obiekt do obiektu wywołującego *this",
oraz z kolejnego zadania:
"Zaimplementuj z użyciem konstruktora interaktywną metodę setSales(Sales &).
Moje pytania:
- Co to znaczy "Zaimplementuj metodę z użyciem konstruktora"? Czy mam przerobić metodę na konstruktor? I jaki to ma sens? Zmienić tylko nazwę na nazwę klasy?
- Co to znaczy "obiekt wywołujący *this"? Czy this to nie jest przypadkiem wskaźnik wskazujący na obiekt, na rzecz którego wywołana jest metoda? Taka definicja była w rozdziale... Co to za masło maślane? Obiekt ma wywołać swój własny wskaźnik? :/
- "...pozyskane interaktywnie dane przekaż do wywołania konstruktora" - jak mam przekazać to co wpisze użytkownik do konstruktora?
Błagam, pomocy, bo odechciewa mi się już tego uczyć, wymagają w zadaniach jakichś dziwnych poplątanych konstrukcji których w ogóle nie opisali ...