Dzień dobry, ominął mnie fragment wykładu i wiem, że muszę w swoim programie wczytywać, tworzyć i operować na plikach graficznych o szesnastu odcieniach szarości, ale nie wiem i nie potrafię znaleźć nic na ten temat - przede wszystkim jaki to ma być plik.
Poproszę o wsparcie.
przede wszystkim jaki to ma być plik
Biorąc pod uwagę, że istnieją setki różnych formatów graficznych, prawdopodobnie powinieneś zapytać wykładowcę, a nie zgadywać.
Na podstawach raczej będziesz jakieś proste formaty brał i operujesz na surowych pixelach, a nie na plikach.
Po wczytaniu takiego pliku masz zwykłą tablicę pixeli i na niej szalejesz.
JakubD napisał(a):
ominął mnie fragment wykładu
A nie masz kolegów na roku...?
Możesz swoje pliki zapisywać i operować na nich we własnym formacie. Zapisać możesz nawet jako plik tekstowy. Np.
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
3,0,0,0,0,6,0,0,0,0
To zapis tekstowy dla dwóch pionowych linii o szerokości 1 pixela i różnych odcieniach.
Obraz w pamięci to by mogła być dwuwymiarowa tablica bajtów (unsigned char, chociaż i tak takiego zakresu Ci nie potrzeba :D) zawierających liczby od 0 do 15.
Odcienie szarości dla tych liczb możesz zdefiniować w innej tablicy i to Ci posłuży do wyświetlania obrazu na ekranie.
Potem w razie potrzeby wystarczy, że napiszesz importer, eksporter dla innego formatu.
Plik .pgm.