Klasy ES6 - dziedziczenie

0

Cześć
Chciałbym nieco rozwinąć swoje umiejętności tworzenia klas w standardzie ES6 i natrafiłem
na problem którego nie umiem rozwiązać.

Jak zrobić żeby klasa-ojciec maiła pewne domyślne właściwości i metody a klasa dziecko przyjmowała je lub zmieniała ich wartość w zależności od tego
czy sama je posiada?
Dla zobrazowania o co mi chodzi dołączam obrazek.

1
class Pokemon {

  scream() {
    return 'Raargh';
  }

  die() {
    return 'oh no';
  }

}

class Pikachu extends Pokemon {

  scream() {
    return 'Pika Pika';
  }

}

Przy czym dziedziczenie nie jest prawidłowym podejściem tutaj.

Pikachu jest rodzajem pokemona, więc powinieneś mieć tylko jedną klasę (Pokemon), a Pikaczu tworzyć w taki sposób:

const pikachu = new Pokemon({
  name: 'Pikachu',
  power: 1024,
  scream: 'Pika Pika',
});

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1